Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Jag försöker likt en krånglande IFE eller trasigt WiFi reklamera detta som del av en Plus biljett, inte för någonting annat än "to prove a point" (enkelt case: De levererar inte produkten de sålt).

Kundtjänst verkar inte riktigt förstå vad jag pratar om och tycker att (trots att crew bevisligen gör fel enligt "berörd avdelning") det hela inte ens förtjänar något annat än "tack för din synpunkt vi skickar vidare" (inte ens en ursäkt!). För sakens skull tänker jag nog stå på mig ett bra tag till. :)
Underbart! På min nästa tillämpbara flight tänker jag be om nedgradering i gaten och hänvisa till detta, bara för att se reaktionen.

Jag försöker likt en krånglande IFE eller trasigt WiFi reklamera detta som del av en Plus biljett, inte för någonting annat än "to prove a point" (enkelt case: De levererar inte produkten de sålt).

Kundtjänst verkar inte riktigt förstå vad jag pratar om och tycker att (trots att crew bevisligen gör fel enligt "berörd avdelning") det hela inte ens förtjänar något annat än "tack för din synpunkt vi skickar vidare" (inte ens en ursäkt!). För sakens skull tänker jag nog stå på mig ett bra tag till. :)
Skickade in ett klagomål igår med hänvisning till att man inte levererat vad som skall ingå i Plus enligt SAS svar på ditt facebookinlägg. Kommer uppdatera när jag vet vad som händer.

Jag var ju med om det här så sent som igår. Skrev om det i en annan tråd.

Jag har efter uppehåll under sommaren nu kommit igång och börjat flyga igen. Igår hade jag följande routing i plus: Got-Arn-Osl-Tos. Och jag blev ganska konfunderad över vad man egentligen betalat för.

Jag hade inte hunnit äta någon lunch och inte heller mellanlandat i loungen, utan hoppades på någon bukfylla ifrån ombordsortimenet.

Först blir jag serverad en "fresh bite" (ingen blir mätt av det) och när vagnen sen kommer ber jag om det enda matväg som finns i sortimentet - polarrullen. Men då får jag veta att jag eventuellt kan få det om de inte söker slut på dem i go??
På flighterna Arn-Osl-tos får jag bara veta att det finns, men det är bara för försäljning i go!

Alltid tidigare så har jag kunnat beställa in allt som finns lastat (även mousserande fast det inte egentligen ska vara tillgängligt). Och i all den skriftliga informationen ombord och online så tolkar jag det som att jag ska kunna beställa det som finns på menyn...
Om jag nu inte kan det, är det ju bättre att lägga pengarna på att shoppa loss i go istället och inte komma fram hungrig...

Har jag missat någon policyshift under sommaren, vad har ni upplevt?

Jag ska definitivt klaga till guldsupporten, någon som har mailadressen?
Det är ju snudd på avtalsbrott det här. Och den här kl 16 regeln - wtf? Framgår ju inte heller någon stans i deras trycka information.

Det är ju snudd på avtalsbrott det här. Och den här kl 16 regeln - wtf? Framgår ju inte heller någon stans i deras trycka information.

Logga in på gold.sas.se och du skall finna :)

Adressen finns på femtioelva platser på denna site... Sök bara :)

Toppen