Senaste nytt

Jakten på polarrullen

andreas

Medlem
image.jpeg
SK012 Stockholm - Luleå 19/8. Var vad som erbjöds i Plus som "standard".
 

Johannes

Medlem
Tar alltid en ost och en kalkon har inte varit några problem hittills Got-Arn-Krn blir standard på samma sätt jag ibland tvingar i mig denna kemiska lefse man kan få inrikes Norge...
 

Johan67

Medlem
Jag får polarrulle ungefär varannan flight mellan Arlanda och Oslo - oftare om planet utgår från ARN för att vända i OSL.

Dessutom finns det ofta några stycken lastade för den som inte vill ha "frehs-bites"-lådan.
 
A

Aurora

Guest
Tar alltid en ost och en kalkon har inte varit några problem hittills Got-Arn-Krn blir standard på samma sätt jag ibland tvingar i mig denna kemiska lefse man kan få inrikes Norge...

Hey, ikke kødd med tjukklefsa våres. Den har vært standard lunch-materiale hos skoleelever i mange år ;)
 
A

Aurora

Guest
Vet dere hva prisen på ekte tykk-lefse er i butikkene i Nord-Norge? For ei "EKTE" tjukklefsa bakt på Senja? 100kr for en halv frossen lefse. Kanskje ikke helt kaviar-kilospris.... men close by ;) Det er en delikatesse, man ikke skal tulle med :)
 

Thornado

Medlem
Tänka sig.
Som mellanmål i business på LAX flighten igår hade de äkta renklämmor ja med renkött.
Inget de skyltade med men ett tränat öga upptäckte dessa läckerbitar.
Förhöjde upplevelsen på en fö utmärkt flygning
Återstår bara att de även börjar lasta även lefse

Samma sak när jag åkte den linjen för en vecka sen. Jag var halvt sovandes när de gick runt med mellanmål så var inte riktigt säker på om jag verkligen vaknat till på riktigt eller om detta var någon sorts dröm. Eftersom de uppenbarligen köper in riktiga renklämmor så kan man ju undra varför de inte kan köra med sådana inom Europa också. Kan det verkligen vara så mycket dyrare?
 
Toppen