Senaste nytt

Jakten på kung Julien - Weekendresa till Madagaskar, semi-live

Nu blev bara första delen av denna rapport semi-live men knyter ändå ihop säcken med några bilder från hemresan. Rutten gick Antananarivo-Nairobi-London-Köpenhamn-Stockholm.

Då första flighten gick mitt i natten så sov vi oss igenom den. Jag frågade vad för mat som serverades och det var omelett. Jag är inget fan av omelett generellt sett och framförallt inte på flygplan.

Flight nr två, mellan Nairobi och London startade med frukost.

Screenshot_20251007_120122_Gallery.jpg

Nybakad croissant, mustigt kaffe, pinfärsk lokal frukt och en krämig yoghurt inledde den här resan.

Efter frukosten sov vi middag i några timmar eftersom vi fortfarande var trötta efter nattens flight.

Vi blev väckta med en varm handduk och frågan vad vi ville ha till fördrink. Jag kunde inte bestämma mig så jag beställde två fördrinkar, först en öl och sedan en GT.

Screenshot_20251007_120142_Gallery.jpg

Fördrink nr 1. Lyxigt att Kenya Airways serverar Macadamia till fördrinken. Har inte ätit det på ett flygplan sedan jag flög Lufthansa first class. Tusker blir bara godare ju mer man dricker den.

Screenshot_20251007_120152_Gallery.jpg

Fördrink nr 2. Väldigt fin GT och vi passade här på att spela ett parti schack.

Screenshot_20251007_120259_Gallery.jpg
Varmrätten bestod av en indisk gryta. Återigen full pott från Kenya Airways gällande maten. Bland den godaste flygplansmaten jag har smakat :). Valde till grytan en Pinotage (favoritdruvan) från Sydafrika.

Screenshot_20251007_120323_Gallery.jpg

En enkel men ack så god osttallrik! :)

Screenshot_20251007_120333_Gallery.jpg

Måltiden avslutades med en delikat chokladkaka och en kopp kenyanskt kaffe.

Resan avslutades med SAS Plus (vi åkte tyvärr precis före 1 oktober så vi hann inte testa SAS business) och en god räksallad.

Screenshot_20251016_021828_Gallery.jpg
Gott med räkor och en IPA

Tack alla som följde med på resan! :)

Såg ut att vara en riktigt härlig tripp och fina bilder! Inte utan att man blir sugen på nåt liknande och inte minst med en kall Tusker!!

Toppen