Senaste nytt

Jakten på Eurobonus-miljonen

dino_81

Medlem
Kul att följa din resa!

På Golden Tulip var tanken att vi skulle en natt i 2018 precis när hotellet var nyöppnat men tji fick vi. Någon form av ”strejk” ledde till att personalen ockuperade hotellet och vägrade öppna upp.

För oss blev det till att vända i dörren och istället bodde vi på Nest hotel i närheten av flygplatsen. Dagen efter flög vi första klass med Asiana till Frankfurt, men det är en annan historia…

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Attachments

• IMG_9202.jpeg
    IMG_9202.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 86

kexxcream

Medlem
Då var det dags att plocka Kenya Airways genom CAN-BKK. Utcheckning från Hilton Garden Inn och till flygplatsen med gratis flygbuss.

IMG_5177.JPG

Vid utcheckning så var personalen på att ge dem 5 stjärnor ifall man får en review förfrågan. I'll give you 6 star because it's you, blev repliken tillbaka.

Ingen organisation av Sky Priority vid incheckning till Kenya Airways. De öppnade strax efter kl. 18:00, så kom 15 min innan och inte en timme som jag gjorde. Igenom säkerhetskontrollen på 10 min och vidare till Premium Lounge som var allt annat än premium.

IMG_5178.JPG

Lite varm mat, snacks och dryck.

IMG_5180.JPG

IMG_5181.JPG

IMG_5179.JPG

Gillade att de har en noodle bar. Det blev biff med nudlar. Smakade helt okej.

IMG_5183.JPG

Vidare mot gaten och där väntade KQ887.

IMG_5184.jpg

När jag skulle förbi så ville inte systemet släppa igenom mitt boardingkort. Pulsen steg. Sedan bad agenten vid gaten att stå vid sidan. Pulsen fortsatte stiga. Väntade minst 2-3 minuter. Agenten testade igen boardingkortet och då gick det.

Det finns helt klart förbättringspotential för business med Kenya Airways, men å andra sidan så var detta endast ett ungefär 2-timmars flyg.

Det blev först lite champange.

IMG_5186.JPG

Därefter serverades en kycklingmacka, dessert och lite nötter.

IMG_5188.jpg

IMG_5191.JPG

Man har hört många historier via FT om högljudda händelser på denna sträcka, men det var lugnt under hela flygningen. Väl framme på BKK så gick det snabbt att ta sig igenom, cirka 10 min. Sedan går man ner till första våningen, exit 4 för att ta en Grab till hotellet.

Kön tog cirka 10-15 min sedan var det ens tur. JustGrab är det billigare alternativet, men personalen kommer med jämna mellanrum att pådyvla "if you have GrabCar you can go now" för att dra in lite mer pengar. GrabCar är det dyrare alternativet. Jag valde att vänta och det var ingen större väntetid som skulle motivera det dubbla priset med GrabCar.

Lyckades få in någon rabatt och resan från BKK till 56 Hotel gick på 175 baht eller cirka 55 svenska riksdaler.

IMG_5193.JPG

Hotellet kändes väldigt nytt och fräscht, inget att klara på.

IMG_5194.JPG

Snabb runda ut för att fixa skägget och därefter två st pad thai. Personalen undrade hur jag kunde klara av att äta två hela måltider. Fick förklara att man har varit på resande fot och bränt en hel del energi.

IMG_5196.JPG

Nu blir det vila och om några timmar tillbaka till BKK för att köra BKK-SGN-HAN med Vietnam Airlines och HAN-PVG-XMN med China Eastern. Fick även mail från Garuda om försening av flyget SIN-CGK, men inget som påverkar anslutningen.

Jag har modifierat slutet på resan från JED-IST till JED-DXB. Jag körde LHR-MIA med Virgin Atlantic och har fortfarande inte fått några poäng med min uppgradering. Valde att säkra upp ett ben till med Virgin Atlantic ifall det skulle bli strul med LHR-MIA awardresan som jag uppgraderade med pengar. Det är osannolikt att SAS inte skulle räkna med den, men kommer inte ta några risker med tanke på att vissa har skrivit på FT att dem har uppgraderat deras Virgin Atlantic och fått bokningsklasser som inte ger poäng.

Summan av kardemumman: var försiktiga med uppgraderingar eller förändringar som kan skapa strul i utmaningen.

Hur som helst, det blir två soldagar (förhoppningsvis) i Dubai och sedan hem DXB-LHR med Virgin Atlantic och LHR-CPH med SAS Connect.

kexxcream

Medlem
Seglade mjukt från BKK. Det blev en JustGrab tillbaka till flygplatsen för cirka 100 kr. Snabbt igenom säkerhetskontroll och vidare till Oman Air First Class lounge innan resan BKK-SGN.

IMG_5199.JPG

Det finns både för- och nackdelar med denna lounge. Maten var helt okej och det fanns ett par varma rätter på morgonen (ägg, kycklingkorv, god sallad och hummus. Dock är loungen väldigt liten och det fanns inte mycket utrymme.

IMG_5203.JPG

Det trånga utrymmet gjorde att jag förflyttade mig till Air France som var betydligt mer utrymme. Loungen låg cirka 1-2 minuter från Oman Air's.

IMG_5210.JPG

IMG_5209.JPG

IMG_5208.JPG

Helt klart värt att testa mangoglassen.

IMG_5206.JPG

Sedan var det dags att hoppa på Vietnam Airlines som tar oss BKK-SGN.

IMG_5212.JPG

Resan gick snabbt, inget spännande under solen. Väl framme så gick det väldigt långsamt att komma in. Kötid på cirka 45-50 minuter. Hann till mitt byte SGN-HAN med cirka 10-15 min tillgodo. Se därför till att ha gott om tid i Vietnam för immigrationen.

IMG_5215.JPG

Väl igenom var det dags att byta till inrikes. Man behöver gå ut ur terminalen, svänga till höger och gå cirka 4-5 min.

Där väntade kärran som skulle ta oss till HAN.

IMG_5218.jpg

Väl i HAN så var det dags att på nytt byta terminal från T1 till T2 för att flyga HAN-PVG med China Eastern. Ut ur terminalen, svänga till höger och hoppa på den kostnadsfria flygbussen.

IMG_5220.JPG

Innan avresa från HAN så hann man med två lounger: Song Hong Premium Lounge & Bar samt Vietnam Airlines Lotus Lounge.

IMG_5221.JPG

Song Hong hade ett helt okej utbud, men även denna kändes kvävande. De hade också börjat sluta servera varm mat, men lyckades få till en tallrik innan dem stängde.

IMG_5222.jpg

Besöket varade inte länge och det blev en förflyttning till Lotus. Det fanns mer mat och mer utrymme här.

IMG_5225.JPG

IMG_5228.JPG

IMG_5227.JPG

IMG_5226.JPG

Resan HAN-PVG gick undan eftersom jag lyckades få till sömn. Denna ögonmask från Amazon SE har verkligen varit till stor nytta under detta äventyr: https://www.amazon.se/dp/B0CH128ZQW. Väl framme i PVG så följdes skyltning till transfer, fyllde i arrival kort (mörkt blått för dem som har visum) och det tog cirka 5 min att ta sig igenom.

Nu väntar sista benet med China Eastern PVG-XMN innan det blir ett uppehåll på Hampton by Hilton Xiamen Hubin South Road.

kexxcream

Medlem
Vem uppskattar lite brutal ärlighet? Såhär kände jag mig när detta hände för några timmar sedan.

IMG_5233.JPG

Likt en tom inrikesterminal på PVG så upplevde jag en tomhet när jag satt och väntade på anslutningsflyget PVG-XMN. Eftersom jag lever fortfarande efter svensk tidszon så somnade jag om en stund innan avgång. När jag sedan vaknade upp så ser jag flygplanet bokstavligen backa från gaten. Där missade man det flyget.

Fram med datorn snabbt och försöka hitta en lösning på detta. Som tur är fanns det en helt okej pris- och tidsmässig lösning.

PVG-XIY-XMN (riktig omväg) med China Eastern på båda ben i bokningsklass S och V, båda drar in poäng.

Det hela kostade mig cirka 1950 kr och 11 timmar förlorad tid. Som tur är så påverkas inte resterande resan tack vare 24 timmars buffert mellan alla mina bokningar.

Läxan lärd: om du ska fortsätta leva efter svensk tidszon så aktivera ett alarm på mobilen cirka 45-60 minuter före avgång, eller aktivera ett alarm i vilket fall.

Nu drar vi mot Xian.

Last edited:

kexxcream

Medlem
I väntan på flyget XIY-XMN så tänkte jag dela några tips på appar som man kan ha nytta av:

- Appen Airalo där man kan köpa ett globalt simkort. Jag körde 5GB för $35 och har toppat den med 5GB till under resans gång. Har använt den i Mexiko, Sydkorea, Vietnam och Kina. Kommer även kunna använda den i kommande resor till Taiwan, Singapore, Indonesien, Saudiarabien och Förenade Arabemiraten. Vill du säga tack för tipset? Skicka PM så kan du få min referral.

- Appen Didi som är motsvarigheten till Uber i Kina. Väldigt praktisk och visar specifik information om var du ska ta vägen när du anländer till flygplatsen.

- Appen Grab som är motsvarigheten till Uber i Thailand, Indonesien, Vietnam, Singapore, med flera. Notera den lilla texten vid bokning som heter ”Offers”. Det finns en del att hämta där.

- Appen Careem som är motsvarigheten till Uber i Mellanöstern (Saudiarabien och Förenade Arabemiraten som kommer passeras under denna resa).

- Appen Alipay för att betala för saker och ting i Kina. Den ska fungera även utanför Kina men har inte testat det ännu. Ville köpa kaffe på Starbucks i PVG och det gick varken med SAS Amex eller Mastercard (båda öppna för internationella transaktioner). Drog fram Alipay och det gick som smör i solen.

- Appen TunnelBear som är en gratis VPN-tjänst och man får 2GB gratis per månad. Fungerar väldigt bra i Kina både på datorn och i mobilen.

- Appen ICNSMARTPASS som gör att man kan registrera sitt ansikte, pass och boardingkort för att korta ner väntetiden i säkerhetskontrollen i ICN. Man får ingen QR-kod. Gå direkt till Smartpass för att bli igenkänd via Face ID.

- Appen Flighty för att få snabb information om flyg och gates. Köpte pro versionen i två veckor för 49 kr per vecka.

kexxcream

Medlem
Efter den lilla hickan i PVG så är vi tillbaka på spåret. 24 timmar senare så har man kryssat för China Eastern, Xiamen Air och China Airlines.

En fin soldnedgång på väg ner till XIY (Xian).

IMG_5236.JPG

Det blev raka vägen till China Eastern loungen som hade gott om utrymme och bra utbud. Nej, såhär ljust var det absolut inte.

IMG_5237.JPG

IMG_5238.JPG

IMG_5240.JPG

IMG_5242.JPG

Sedan hoppade man på China Eastern på nytt för att ta oss till Xiamen (XIY-XMN). Väl framme så var det bara att följa skyltningen i orange till Ride-hailig Pick-up Point. Nu var detta inrikesterminalen men utgår från att det är liknande skyltning för utrikes.

IMG_5243.JPG

Fram med appen Didi och bilen kom strax efter 5 min. Gäller att gå hela vägen fram till samlingspunkten. Kostnad från XMN flygplats till Hampton by Hilton Xiamen Hubin South Road blev cirka 20 CNY eller 30 kr. Såhär ser det ut morgonen därpå.

IMG_5246.JPG

Hotellet finns inte på Google Maps. Man får leta efter Agricultural Bank of China för att vägleda Didi chauffören till hotellet.

Allt gick fel vid incheckning. Ingen i personalen (inklusive supervisor) kunde engelska, utan det blev Google Translate fram och tillbaka. De hade plockat bort min bokning utan att kommunicera det till mig via telefon eller e-post. De kunde heller inte förklara vem eller varför den plockades bort. Hade valt vatten plus snack för bokningen men detta kunde dem inte lägga till i den nya bokningen. Jag kunde inte heller få poäng för den nya bokningen.

Blev trött till slut och bad om att få rumskortet. Det blir ett mail till Hilton kundtjänst för att reda ut detta (säkrade upp ett utskrivet och stämplat kvitto vid utcheckning). Boka ett hotell närmare flygplatsen om man inte är ute efter hotellpoäng.

Inget att klaga på rummet, var skönt att få ett par timmar sömn.

IMG_5244.JPG

Tillbaka till flygplatsen på morgonen och taxiresan gick på 30 CNY eller cirka 45 kr.

Nu blev det att kryssa för Xiamen Air. Besöket på loungen var inget att hänga i julgranen. Förmodligen sämsta utbudet av mat under hela resan. Man kunde dock se flygplan på nära håll.

IMG_5247.JPG

IMG_5249.JPG

Tillbaka i Hanoi så var det smidigt att passera immigration. Betydligt mindre kö vid ankomst från utrikes jämfört med inrikes. Igenom på mindre än 10 min. Allt korrekt med EBG-nummer på boardingkortet för China Airlines (HAN-TPE) och igenom säkerhet också på mindre än 10 min.

Därefter ett besök på ACV Business Lounge. Helt okej utbud av mat och utsikt för ankommande/avgående flygplan.

IMG_5251.JPG

IMG_5254.JPG

IMG_5256.JPG

IMG_5258.JPG

Resan HAN-TPE med China Airlines var smidig och inget spännande att rapportera.

Några observationer så här långt:

- Överlag så har kön till Sky Priority fungerat väldigt väl igenom hela resan, både för incheckning och boarding.
- Kabinväskan Samsonite Airea på totalt 9-10 kg har aldrig vägts, men det kanske har att göra med att man alltid har gått in bland dem första. Sedan om väskor vägs eller checkas in om planet blir fullt låter jag vara osagt.
- Som Sky Priority så fick man en vattenflaska och ett täcke när man åkte med Xiamen Air och China Airlines. Övriga passagerare fick inte det.
- Ta bild på hela boardingkortet så fort den är i handen; ibland river de av den stora delen vid boarding.
- Ta med handsprit. För er som utgår från CPH så finns nedan att köpa i 7-Eleven vid SAS loungen.

IMG_5259.JPG

Nu blir det häng i Plaza Premium Lounge innan det bär av med LCC Scoot mellan TPE-SIN. Därifrån blir det business med Garuda (SIN-CGK) och Saudia (CGK-JED-DXB).

Last edited:

GunnR

Medlem
Efter den lilla hickan i PVG så är vi tillbaka på spåret. 24 timmar senare så har man kryssat för China Eastern, Xiamen Air och China Airlines.

En fin soldnedgång på väg ner till XIY (Xian).

Visa bifogad bild 159922

Det blev raka vägen till China Eastern loungen som hade gott om utrymme och bra utbud. Nej, såhär ljust var det absolut inte.

Visa bifogad bild 159923

Visa bifogad bild 159924

Visa bifogad bild 159925

Visa bifogad bild 159926

Sedan hoppade man på China Eastern på nytt för att ta oss till Xiamen (XIY-XMN). Väl framme så var det bara att följa skyltningen i orange till Ride-hailig Pick-up Point. Nu var detta inrikesterminalen men utgår från att det är liknande skyltning för utrikes.

Visa bifogad bild 159927

Fram med appen Didi och bilen kom strax efter 5 min. Gäller att gå hela vägen fram till samlingspunkten. Kostnad från XMN flygplats till Hampton by Hilton Xiamen Hubin South Road blev cirka 20 CNY eller 30 kr. Såhär ser det ut morgonen därpå.

Visa bifogad bild 159928

Hotellet finns inte på Google Maps. Man får leta efter Agricultural Bank of China för att vägleda Didi chauffören till hotellet.

Allt gick fel vid incheckning. Ingen i personalen (inklusive supervisor) kunde engelska, utan det blev Google Translate fram och tillbaka. De hade plockat bort min bokning utan att kommunicera det till mig via telefon eller e-post. De kunde heller inte förklara vem eller varför den plockades bort. Hade valt vatten plus snack för bokningen men detta kunde dem inte lägga till i den nya bokningen. Jag kunde inte heller få poäng för den nya bokningen.

Blev trött till slut och bad om att få rumskortet. Det blir ett mail till Hilton kundtjänst för att reda ut detta (säkrade upp ett utskrivet och stämplat kvitto vid utcheckning). Boka ett hotell närmare flygplatsen om man inte är ute efter hotellpoäng.

Inget att klaga på rummet, var skönt att få ett par timmar sömn.

Visa bifogad bild 159929

Tillbaka till flygplatsen på morgonen och taxiresan gick på 30 CNY eller cirka 45 kr.

Nu blev det att kryssa för Xiamen Air. Besöket på loungen var inget att hänga i julgranen. Förmodligen sämsta utbudet av mat under hela resan. Man kunde dock se flygplan på nära håll.

Visa bifogad bild 159930

Visa bifogad bild 159931

Tillbaka i Hanoi så var det smidigt att passera immigration. Betydligt mindre kö vid ankomst från utrikes jämfört med inrikes. Igenom på mindre än 10 min. Allt korrekt med EBG-nummer på boardingkortet för China Airlines (HAN-TPE) och igenom säkerhet också på mindre än 10 min.

Därefter ett besök på ACV Business Lounge. Helt okej utbud av mat och utsikt för ankommande/avgående flygplan.

Visa bifogad bild 159932

Visa bifogad bild 159933

Visa bifogad bild 159934

Visa bifogad bild 159935

Resan HAN-TPE med China Airlines var smidig och inget spännande att rapportera.

Några observationer så här långt:

- Överlag så har kön till Sky Priority fungerat väldigt väl igenom hela resan, både för incheckning och boarding.
- Kabinväskan Samsonite Airea på totalt 9-10 kg har aldrig vägts, men det kanske har att göra med att man alltid har gått in bland dem första. Sedan om väskor vägs eller checkas in om planet blir fullt låter jag vara osagt.
- Som Sky Priority så fick man en vattenflaska och ett täcke när man åkte med Xiamen Air och China Airlines. Övriga passagerare fick inte det.
- Ta bild på hela boardingkortet så fort den är i handen; ibland river de av den stora delen vid boarding.
- Ta med handsprit. För er som utgår från CPH så finns nedan att köpa i 7-Eleven vid SAS loungen.

Visa bifogad bild 159936

Nu blir det häng i Plaza Premium Lounge innan det bär av med LCC Scoot mellan TPE-SIN. Därifrån blir det business med Garuda (SIN-CGK) och Saudia (CGK-JED-DXB).
Väskan är kanon, har ju köpt samma

kexxcream

Medlem
Då var man på plats i Dubai. Resan gick hit gick utan några vidare problem, dock en del förseningar. Efter landning i SIN från TPE så gick jag för att plocka upp boardingkortet för SIN-CGK. Därefter blev det ett besök i Marhaba loungen för en snabb dusch.

IMG_5266.JPG

Upplevde att loungen var liten och maten var begränsad.

IMG_5267.JPG

Det fanns dock ett par varma rätter.

IMG_5268.JPG

Tog en skål och gjorde en kombo.

IMG_5271.JPG

Därefter förflyttade jag mig från T3 till T4 för att besöka Blossom loungen.

Större utrymme och mer att erbjuda. Det var inte många människor på morgonen.

IMG_5275.JPG

IMG_5273.JPG

Obegränsat med glass, men avstod.

IMG_5276.JPG

Här fanns det små villoplatser och kunde få in några timmar sömn.

IMG_5277.JPG

Väl på planet med Garuda (SIN-CGK) så blev det först champagne och en varm handduk.

IMG_5281.JPG

Därefter blev det Yang Zhou Fried Rice.

IMG_5285.JPG

Och som avslutning blev det mer champange och en kaka.

IMG_5289.JPG

Sätena på Garuda upplevdes slitna, men maten var god och resan gick snabbt.

Väl i Jakarta så behöver man följande för att komma in:

(1) Hälsodeklaration (https://sshp.kemkes.go.id)
(2) Tulldeklaration (https://ecd.beacukai.go.id)
(3) Visum (https://evisa.imigrasi.go.id)

För ett och två så får man QR-koder som man kan spara ner till mobilen. Jag behövde bara visa upp QR-koden för tulldeklaration. Visumet landade på cirka 350 kr och fick den godkänd inom 2-3 minuter.

Efter att ha plockat upp boardingkorten för Saudia så välkomnades man ombord med ett trångt benutrymme. Kunde dock få till ett par timmar sömn genom att sova i sidoläge.

IMG_5296.JPG

Efter detta välkomnandet så blev man erbjuden två drinkar, kaffe och lite snacks (nötter och dadlar).

IMG_5293.JPG

IMG_5300.JPG

IMG_5299.JPG

Eftersom jag var sparsam med matintaget i SIN/CGK så blev det en full meny. Först ut lite sallad med hummus.

IMG_5303.jpg

Huvudrätt som bestod av kyckling, ägg och kryddad potatis.

IMG_5306.jpg

Och innan landning blev det frukost.

IMG_5301.JPG

IMG_5308.JPG

När man kommer ut från gaten och är på väg till Al Fursan Saudia loungen så ser man denna design.

IMG_5310.JPG

Jag var inte särskilt hungrig utan gick mest dit för att se loungen. Det blev äppeljuice och vatten.

IMG_5311.JPG

Efter två timmars uppehåll så hoppar man på planet till Dubai (JED-DXB).

IMG_5313.JPG

Fortfarande full i magen så blev det bara apelsinjuice följt av ett par timmar sömn.

IMG_5316.JPG

Utan att märka av det så var man över Dubai och på väg att landa.

IMG_5317.JPG

Hade planer på att hyra bil via Hertz och dra in lite poäng, men ändrade mig i sista sekunden när jag såg att taxi var väldigt billigt. Åkte från DXB till hotellet Kingsgate Hotel Al Jaddaf. Inget märkvärdigt med hotellet förutom att det ligger nära flygplatsen och i ett relativt lugnt område. Kostnad för taxi via Careem med rabatter 75 kr.

Efter dusch och vila så begav jag mig till Dubai Mall för middag hos Cheesecake Factory följt av kaffe med utsikt och sol. Taxi gick på cirka 60 kr.

IMG_5324.JPG

Tillbaka på hotellet med taxi för 75 kr för att avsluta tv-serien The Madness (Netflix) och börja på Landman (Sky Showtime). Imorgon blir det sovmorgon och därefter emiratisk brunch på favoritstället Arabian Tea House Restaurant.

Avslutningsvis några datapunkter för poängregistrering:

FlygbolagFlögsRegistrerades
AirEuropa2024-11-132024-11-21
China Eastern2024-11-302024-12-03
KLM2024-11-122024-11-15
Tarom2024-11-122024-11-16

Last edited:

kexxcream

Medlem
Det blev en Careem taxi från hotellet i Dubai, vilket gick på 55 kr. Incheckning var smidig och ingen kö i Sky Priority till Virgin Atlantic.

Säkerhetskontrollen tog inte heller någon tid. Därefter till Skyteam Loungen.

IMG_5335.JPG

IMG_5342.JPG

Det fanns också avskilt utrymme, inte för att det var många människor i loungen på morgonen.

IMG_5341.JPG

Matutbudet var bra och det blev ägg, mackor, kaffe och muffin.

IMG_5336.JPG

IMG_5337.JPG

IMG_5338.JPG

Fanns också en del varma rätter som jag glömde att ta bild på.

Då var det dags för avgång mot London. Bakom oss fanns det gott och blandat av flygplanstyper.

IMG_5344.JPG

Resan DXB-LHR gick undan när man sysselsatte sig med tv-serierna Landman och The Agency.

Inga konstigheter i London. Flyget LHR-CPH blåste förbi snabbt eftersom det fanns en stark tailwind. Framme i CPH på cirka 1 timme och 20 minuter.

Det är med vemodighet som man skriver avslutningen på detta äventyr. Det känns dock skönt att vara tillbaka i Svea. Skulle jag göra om detta? Utan tvekan, men förhoppningsvis om flera år när sonen har vuxit, har hittat till denna tråd för att se vilka galenskaper man höll på med under 2024 och vill hänga med.

Nu blir det att planera nästa äventyr (mars-maj 2025 kampanjen). Det lutar starkt mot Asien och Bangkok.

Statistik för äventyret

- Antal flyg: 29 st.
- Antal kilometer: 63 389 km (1.6x runt jorden eller 0.2x till månen).
- Flygtid: 4 dagar 8 timmar.
- Antal flygplatser: 27 st.
- Kortast flyg: SEA-YVR på 205 km.
- Längst flyg: YVR-ICN på 8202 km.
- Passerade länder: Danmark, Rumänien, Spanien, Holland, Frankrike, Storbritannien, USA, Mexico, Kanada, Sydkorea, Kina, Vietnam, Taiwan, Singapore, Indonesien, Saudiarabien, Förenade Arabemiraten.

Kostnader

- Flyg: cirka 19 000 kr.
- Hotell: cirka 10 500 kr.
- Övriga kostnader (exempelvis resväska, kinesiskt visum): cirka 4000 kr.
- Antal poäng: cirka 340 000.

Slutlig rutt

MMX-CLJ-OTP-AMS-MAD-BCN-CPH-CDG-LHR-MIA-MEX-LAX-SEA-YVR-ICN-CAN-BKK-SGN-HAN-PVG-XIY-XMN-HAN-TPE-SIN-CGK-JED-DXB-LHR-CPH

Screenshot 2024-12-06 at 14.06.44.png

Bild genererad via greatcirclemap.com.

Toppen