Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Inte på flight nu eller nyss. Men ändå ganska kul.
7 år gammal på -70talet på Torslanda flygfält i Göteborg. Roger Moore är där, mor min är starstruck så det förslår, jag blir erbjuden en fautograf, men hade ju ingen aning om vem det var.
Men han! Där borta! Han känner jag igen. Han som bara sitter där med sin kaffe i lugn och ro, som blir näst intill generad när en stursk 7-åring bryter sig loss från allt folk runt Roger Moore för att få en autograf av honom istället.
Det var Howard Lang, mer känd som Captain Baines i Onedin-Linjen, för oss som minns den! Stort för en 7-åring på 70-talet!

Yngwie Malmsteen HEL-STO
Göran Persson HEL-STO
Björn Wahlroos HEL-STO
Steve Lukather (vem f.. är det frågar någon; gitarrist i Toto) minns inte vart jag flög...

Brorsan vinner, han flög bredvid Brian Johnson (och resten av AC/DC utspritt i C) LHR-FRA.

Blev det någon ”Unleash the fury” på flyget med YJM?
En gammal ungdomshjälte för min del.
Lukather hade jag även velat träffa.

Men varför och när flög YJM HEL-STO?

Flög CPH-MIA i somras i Business, såg en kille jag inte kunde placera när vi skulle gå ombord. Till min förtjusning och resten av familjens skräck så var det Ami James från tv-serien Miami Ink. En serie som jag följt med stort intresse och imponerats över deras arbeten. I många år har jag sagt att Ami från Miami Ink ska vara den som gör min första tatuering. När vår familj väl kom tillbaka till Miami efter en runda i Kuba så var Ami på Costa Rica och jobbade. Men nu har jag i alla fall pratat med honom :)

Toppen