Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Det kryllar av landslagssimmare från olika länder på Kastrup just nu, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att EM i simning i Royal Arena i Köpenhamn (Tårnby) tog slut igår kväll.

Baggig gubbe på SK958 MIA - ARN, han var garanterat känd med tanke på hans attityd, även om jag inte kände igen honom. Jag satt på 1A och han på 1D. Förvaringen ovanför 1A är så smal och liten att det aldrig går i en roller. Så jag såg mig lite omkring i de andra bingarna, varpå gubben frågar mig vilket säte jag har. 1A säger jag och pekar på mitt säte, jaha, då är din förvaring där och pekar ovanför mitt säte med en sur min. I ”hans” binge låg en jacka, och den är som ni vet sto och bred den bingen.

Hyffsat OT men kände jag var tvungen att skriva av mig, och som sagt, gubben är garanterat känd..

Edit: råkade skriva CPH istället för ARN

Last edited:
Hyffsat OT men kände jag var tvungen att skriva av mig, och som sagt, gubben är garanterat känd...

Från businessclass.se kanske? :)

Skämt åsido, verkligen småaktigt. Är man rädd att väskan ska smutsa ner kläderna så kunde man iaf erbjudit sig att byta overhead bin.

Det blir liksom så mycket lättare om folk vore lite vänligare mot varandra.

Från businessclass.se kanske? :)

Skämt åsido, verkligen småaktigt. Är man rädd att väskan ska smutsa ner kläderna så kunde man iaf erbjudit sig att byta overhead bin.

Det blir liksom så mycket lättare om folk vore lite vänligare mot varandra.
Absolut, och jag hade aldrig någonsin lagt en roller på kläder. Är själv väldigt petig med mina kläder. Men kom aldrig så långt att ens försöka flytta på hans jacka. Håller med dig, allt blir så mycket enklare och trevligare om man hjälps åt i flygtrafiken :)

Det finns dessvärre många som utan tvekan skulle lägga sin väska ovanpå jackan eller som utan att fråga skulle flytta jackan eller klämma ihop den tlll oigenkännlighet. Det tror jag alla vi som inte skulle göra så har upplevt. Är speciellt irriterande när kavajen eller elektronisk utrustning respektlöst blir behandlad på detta sätt.

Det finns dessvärre många som utan tvekan skulle lägga sin väska ovanpå jackan eller som utan att fråga skulle flytta jackan eller klämma ihop den tlll oigenkännlighet. Det tror jag alla vi som inte skulle göra så har upplevt. Är speciellt irriterande när kavajen eller elektronisk utrustning respektlöst blir behandlad på detta sätt.
Håller med dig till 100%

Var med om den brutalaste hanteringen hem från Krakow för lite drygt en vecka sedan. Person 1 lägger upp sin avlånga "weekendbag" med långsidan inåt (får ju nästan skylla sig själv). När det sedan blir helt knökfullt i overhead bins pga att alla hade handbagage så lägger person 2 sin väska på hjul utanför vilket resulterar i att det inte går att stänga overhead bin. Kabinbesättningen påtalar detta och två personer reser sig upp och våldför sig ca 1 minut på rullväskan och trycker in den ett 20-tal ggr med weekendbagen bakom tills det gick att stänga luckan.
Skulle vara intressant att se hur innehållet i weekend bagen såg ut när vi kom till Stockholm.

Var med om den brutalaste hanteringen hem från Krakow för lite drygt en vecka sedan. Person 1 lägger upp sin avlånga "weekendbag" med långsidan inåt (får ju nästan skylla sig själv). När det sedan blir helt knökfullt i overhead bins pga att alla hade handbagage så lägger person 2 sin väska på hjul utanför vilket resulterar i att det inte går att stänga overhead bin. Kabinbesättningen påtalar detta och två personer reser sig upp och våldför sig ca 1 minut på rullväskan och trycker in den ett 20-tal ggr med weekendbagen bakom tills det gick att stänga luckan.
Skulle vara intressant att se hur innehållet i weekend bagen såg ut när vi kom till Stockholm.
Helt sjukt. Man undrar vad som rör sig i folks huvud.

Toppen