Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Har läst BC sedan några månader och nu äntligen har jag registrerat mig. Kul!

Jag reser inte så mycket som de flest av er. Mest privat. Brukar nästan alltid åka i C klass. Där har jag träffat en del kändisar.
Den som jag blev mest chockad över var Sveriges kung. Carl Gustaf. Jag flög på en resa mellan Paris och Stockholm för ett år sedan. Han var på 1A och jag var på 3A.
Jag brukar åka ofta till London i C-klass och där brukar alltid vara några kändisar. Carl Bilt, Duffy, Prins Carl osv.,,

Alex Schulman på ARN, och visst fan ser han ut som Lee Harvey Oswald!
alex.png

leeharvey_1349859c.jpg

Hamnade framför Bo Lundgren för ett tag sedan (jag i eco extra, han i economy). Senare samma resa satt jag bredvid Ingvar Kamprad i senator-loungen i Genève. Tror inte att han kände igen mig :)

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Mats Sundin väntar på samma flight som mig OSD-ARN
verkar som han kommer direkt från nån fisketur

Igår (söndag) satt jag på plats 3F (min favorit på 737-600) och var nästan övertygad om att det var Mads Mikkelsen som satte sig på 3D en stund efter mig. Jag var lite sådär lagom starstrucked under hela flighten ARN-MMX, tills jag vid bagagebandet på MMX konstaterade att han var vansinnigt lik, men troligen någon annan. Annars har jag vid tidigare tillfällen suttit på samma sätesrad som Timbuktu och snett framför Malena Ernman på samma rutt.
Apropå en annan tråd om hur man klär sig när man reser, så kan förresten konstateras att den gode Jason, alias Timbuktu är en av de mest välklädda människor jag har sett över huvud taget. Där har vi en som reser med stil! :p

Last edited:
Satt bakom Anna Anka OSL-ARN efter att hon varit med på Skavlan.
Samma flight som Göran Persson och Jens Stoltenberg OSL-KSU och så stötte jag på Jude Law i loungen på Arlanda.

Jag jobbar som lokförare och jobbade här om dagen med en tågvärd som även har jobbat som taxichaufför. Tydligen hade hon vid flera tillfällen kört Anna Anka med familj under hennes Sverigebesök, vilket gav upphov till en del mycket intressanta berättelser. Mer excentrisk person får man troligen leta efter...

Vid ett annat tillfälle satt jag bredvid Sven-Erik Alhem i SJ-loungen. Samma person följer mig för övrigt på Twitter, vilket är lite coolt. :cool:

När jag och Pappa körde mitt flyttlass för ett par år sedan hamnade vi ett par bord från Björn Ranelid på restaurangen på motell Vida Vättern. Det var i princip bara vi och han där inne, så när han gick därifrån gick han förbi vårt bord och erbjöd oss sin Aftonbladet som han hade läst klart. Att han var där inne var förresten svårt att ta miste på, då vi redan ute på parkeringen hade ställt vår lastbil bredvid en Jaguar med en registreringsskylt märkt "RANELID". ;)

Last edited:
Satt på samma plan som Jens Fjellström, Lasse Granqvist och Hans Backe förra tisdagen. Dock satt de rätt långt bak, medan jag befann mig på 2A. Detta var GOT-ARN med SAS.

Toppen