Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

OT: En par kompisar till mig stod i kön till immigrations i Tokyo och framför dem står en kille i shorts och långt hår etc. Min kompis tycker han ser lite dryg ut och säger till sin min: "Who does he think he is, Nadal?!", varpå snubben vänder sig om och det var just Nadal. :)

Flög han First efter det (apropå diskussionen i klädtråden...)?

Ingen aning, men det är väl inte otroligt att han gjorde. :) Han stog framför dem i kön och om jag minns rätt så hade han kommit in på samma flight som de. De reser dock inte first utan business.

Sitter brevid Hans Dahlgren nu i loungen på Arlanda. Han är föredetta ambassadör bl a, jobbar numera åt Socialdemokraterna på partikansliet.

När jag flög med SAS CPH-IAD i november satt jag bredvid Dilbèr (jag på 1B hon på 1A), operasångerska (http://www.dilber.se). Vi pratade en del under flygningen, hon skulle uppträda i Washington. Väldigt trevlig, fick bland annat reda på att hon inte äter griskött och hon hade beställt koshermat under flygningen vilket hon bestämde sig för att inte äta (såg inte speciellt aptitligt ut tyckte varken hon, jag eller stewarden som rådde henne välja fisken istället - efterrätten av koshermaten var dock helt ok måste jag säga :)). Vi pratade ända tills jag skulle byta flyg mot BOS och hon skulle ta sig in till stan.

Leif Silbersky på Kullaflyg från Bromma till Ängelholm i torsdags. Han hade ngt guldliknande kort och trängde sig precis in framför mig vid boarding.

Per Morberg i loungen på T2 i ARN sen med på flyget till London, flög Club Europe tillsammans, han var mycket nyfiken över min Muslim Meal, så han glodde väl lite, å drack det gjorde han hela flighten :)

Gunilla Lindberg (IOK) på SK 1606 igårkväll från Zürich till Arlanda. Hon flög SAS Go.

I somras var jag på samma plan som henne mellan Frankfurt och Arlanda (LH) och även då flög hon economy.

Kan man anta att hon vid båda dessa tillfällen varit ute i privata ärenden, för inte flyger väl de högsta hönsen inom IOK economy i tjänsten eller?

Det kan de nog göra. Jag flyger alltid business på long-haul, men skulle aldrig komma på tanken att köpa business inom europa. Aldeles för dyr "tv dinner" tycker jag. ;) Jag kan inte riktigt motivera 10.000 till Istanbul, när economy kostar 3.000 exempelvis.

Bo Lundgren igår både på Arlanda express och SAS flyget ner till Malmö. Han var inte på bra humör, skällde ut både Arlanda express personalen samt tjejen i gaten. Både tåg och flyg var försenade :)

Haha.. Han förnekar sig inte. Är välkänd för sitt elaka uppträdande mot servicepersonal, vilket är ett ytterst osympatiskt drag och något av det värsta jag vet. Har sett honom fara ut på liknande sätt mot check-in flickan på KID för många år sedan.

Toppen