Senaste nytt

filitrav

Medlem
Kontor: Circle K - Farsta Strand
Bokat via: circlek.se
Bokade: Internetbil
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Ekonomi - Peugeot 308 (3 nivåer upp)
Status: Ingen
Hyresperiod: 1 dag
Övrigt: Ibland så händer det, uppgradering på Circle K! Kanske inte helt relevant för forumet då det i princip är garanterat att man får det man bokat, dock har jag märkt att vissa stationer inte erbjuder "internetbilar" utan istället "uppgraderar" bokningen vid uthämtning.
Pris: 419:-

IMG_6957.jpg
 

Dbodenfo

Medlem
Kontor: AVIS
Bokat via: telefonsamtal med AVIS
Bokade: VW UP! (Class A)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Fiat Panda - men efter en protest hittade de en Toyota Yaris (class B - var dock sugen på att fråga om "nedgradering" till Fiat 500
Status: Presidents Club
Hyresperiod: 1 dag
Övrigt: Trevlig personal och bra bil att köra i de slingriga vägarna runt Amalfikusten.
Pris: €112 (det var 200 men bokade om ca 1 vecka innan)
 

Taggen

Medlem
Kontor: Sixt Vasagatan
Bokat via: Sixt Appen
Bokade: BMW 3-serie eller liknande
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Mercedes GLC 220d
Status: Platinum
Hyresperiod: 30 dagar
Övrigt: Generöst med uppgradering på en sådan lång hyra. Vi trivdes bra ihop men jag avundas inte bilägare som tvingas tanka fossilt för satan vad dyrt det blev med full tank Diesel.
Pris: 17 105 SEK (Sent bokad månadshyra inkl. 3000 km)

IMG_6409.jpg
 

Dbodenfo

Medlem
Kontor: AVIS Bolzano
Bokat via: AVIS App
Bokade: VW UP! (Class A)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Fiat 500 (Class A) - men blev erbjuden en Clio (Class C) signade kontraktet för Fiat 500 - gick från desken - vände och tog Clion i slutändan. Blev 1 min med 500 och 4 dagar med en Clio Hybrid som sen behövde 17 euro med soppa då hybriden var ovanligt duktig.
Status: Presidents Club
Hyresperiod: 4 dag
Övrigt: Trevlig personal och bra bil att köra i de slingriga vägarna runt Amalfikusten.
Pris: €327
 

HenrikAI

Medlem
Kontor: OKQ8 - Halmstad
Bokat via: okq8.se
Bokade: Liten automat - Peugeot 208 eller liknande
Gratis uppdatering: Nej
Fick: Liten manuell - Opel Astra
Status: Medlem
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1400 kr

Bokade och betalade för en automat, fick en manuell (men det stod en liten automat på parkeringen), orkade dock inte bråka om det.
 

chazzie

Medlem
4DA01D32-23A9-4AEB-930A-DD533B422CA9.jpeg


Kontor: Avis Chicago O’Hare
Bokat via: avis.se
Bokade: Mid-size (Mazda MX-5 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: O, nej
Fick: Kia Sportage
Status: Ingen
Hyresperiod: 14 dagar
Pris: 8608,95 kr

En halvsunkig Kia Sportage för en episk roadtrip, nåja, bromsarna fungerar i alla fall, vilket inte alltid varit fallet… Ovan avbildad framför en av de många broarna i Madison County, IA.
 
Kontor: Hertz Arlanda
Bokat via: Hertz.se
Bokade: (B) Toyota Yaris eller motsvarande
Gratis uppgradering: JA!
Fick: Volvo XC90
Status: Platinum
Hyresperiod: 2 dagar
Övrigt: Fick hjälp med väskorna och upphämtning (Trots att jag gick fel och kommer efter stängning med ett försenat flyg).
Pris: 978 sek.

Visa bifogad bild 131197

Snyggt.
Dock så är ju detta tämligen ovanligt åtminstone för mig.
Hur upplever du att Platinum benefit’s, förutom uppgradering av bil, funkar i stort?
 

Nikje

Medlem
Kontor: Avis Brooklyn, 210 State Street. Återlämnad på Avis JFK
Bokat via: Avis Eurobonus-sida
Bokade: Grupp L, Premium SUV (Ford Expedition el liknande)
Gratis uppgradering: Nope
Fick: Chevrolet Suburban Premier 2020
Status: President's Club
Hyresperiod: 13 dagar
Pris: $914,77 (9143 SEK vid bokning 23/4, 9369 vid betalning 25/7)

Vid utlämningstillfället hade den 60 002 miles (96 563 km) på mätaren och var gissningsvis närmre 3 år gammal (årsmodell 2023 är på väg ut nu såvitt jag vet). Flera skador på båda sidor, notera lagning höger bakskärm t ex. Killen som lämnade ut den kryssade i båda sidorna som flertal skador, jag fotograferade/filmade den ändå såklart. Ibland hängde det ned någon mindre elektronik-box på insidan av höger stötfångarhörn som jag la upp på insidan av stötfångaren:rolleyes:. Insidan var också sliten men inga synliga skador men det saknades någon matta om jag minns rätt. Colorado-plåtar kanske hjälpte med- och mottrafikanter att förstå att det var en turist som körde..:D

Nåja, den visade sig fungera i 3065 km även om det var en del vibrationer vid motorbroms o ev något mer jag förträngt. Saknade adaptiv farthållare mest av allt men den blev sval relativt snabbt och kylfläkt i framsäten är alltid en fördel! Gissar att den drog 1,25-1 30 liter/mil på hela resan vilket jag anser är acceptabelt för biltypen o en del tomgångskörning.:p

Med tanke på Corona-brist på hyrbilar och att det inte var ett flygplatskontor fick vi vara nöjda, hade inte varit något problem att betala 3 gånger mer på andra kontor/kedjor.

20220723_203259.jpg
 

jimmy_h

Medlem
Kontor: AVIS Stockholm Centrum
Bokat via: AVIS App
Bokade: Corolla (Grupp D)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Ford Kuga 2022
Status: Presidents Club
Hyresperiod: 28 dagar
Övrigt: kallas för minilease så det ingår bara 2,400km (2kr/km för extra) vilket jag inte fick köpa till ytterligare (planerad körsträcka 3,600km) vilket var lite märkligt.
Pris: 6,400kr (+ extra km)
 
Toppen