Senaste nytt
Kontor: Zürich Flygplats
Bokat via: Avis (via Eurobonus)
Bokade: VW Polo (billigast möjligt, A-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Mycket fin och trevlig BMW X1 (F-klass)
Status på bokningen: President’s club
 

Attachments

  • 77FB5F2E-1321-4836-BB2C-6597DBFA831C.jpeg
    77FB5F2E-1321-4836-BB2C-6597DBFA831C.jpeg
    136,5 KB · Visningar: 461

chazzie

Medlem
Kontor: Örnsköldsvik "downtown"
Bokat via: AVIS
Bokade: C (SAS 10000p-kampanjen)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Skoda Octavia
Status på bokningen: Ingen

Fick en Skoda med bensinvärmare under vinterns kallaste dagar :D
 

FrontX

Medlem
Kontor: Arlanda
Bokat via: Hertz.se
Bokade: V60 CC
Gratis uppgradering: Typ
Fick: F-Pace
Status på bokningen: President C

Blev först utan upgrade. Fick en tråkig V60cc. Den enda med vinterhjul utan "fälgar" och hade gått bra många mil. Stod inte ens under guldtaket.
Gick tillbaka och efter lite knappande och ifrågasättande varför jag ville byta, så fick jag en lågt utrustad Jaguar istället. Saknar dessutom både isskrapa och snöborste (känns lite trist inför kommande snöfall i landet). Gillar när en kollega ska inflika lite spydigt att "du har fått den bil du bokat" och sen inser att man är PC.
 

Mikael S

Medlem
Kontor: Arlanda Flygplats
Bokat via: Avis (via Eurobonus)
Bokade: Golf (C-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Alldeles ny Audi A4, automat.
Status på bokningen: President’s club

Sen visade det sig att bilen var oskattad, hade nyttjandeförbud och dessutom för mkt parkeringsböter så att de kunde klampa den. Som tur var det precis vid jumbo-hostel som polisen stoppade mig, så jag återlämnade bilen med tillhörande poliser så fick Avis reda ut det hela.
 

fcx

Medlem
Kontor: Arlanda Flygplats
Bokat via: Avis (via Eurobonus)
Bokade: Golf (C-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Alldeles ny Audi A4, automat.
Status på bokningen: President’s club

Sen visade det sig att bilen var oskattad, hade nyttjandeförbud och dessutom för mkt parkeringsböter så att de kunde klampa den. Som tur var det precis vid jumbo-hostel som polisen stoppade mig, så jag återlämnade bilen med tillhörande poliser så fick Avis reda ut det hela.

Jag struntar högaktningsfullt att det är OT i denna tråd, men ett sådant där inlägg kräver en betydligt längre utläggning om vad det var som hände (före, under och efter) än bara två meningar.
 

DanielKif

Medlem
Kontor: Arlanda Flygplats
Bokat via: Avis (via Eurobonus)
Bokade: Golf (C-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Alldeles ny Audi A4, automat.
Status på bokningen: President’s club

Sen visade det sig att bilen var oskattad, hade nyttjandeförbud och dessutom för mkt parkeringsböter så att de kunde klampa den. Som tur var det precis vid jumbo-hostel som polisen stoppade mig, så jag återlämnade bilen med tillhörande poliser så fick Avis reda ut det hela.
Hahaha det där är en av de värsta saker jag hört om hyrbilar i Sverige. Hur är det ens möjligt? Någon som skiftat nummerplåtar med hyrbilen?
 
Toppen