Senaste nytt
Kontor: Sixt Frankfurt Airport
Bokat via: sixt.com
Bokade: BMW 1-Serie eller liknande.
Gratis uppgradering: Njaa. Min bokade bilkategori var slut och de ville endast erbjuda kategorin lägre. Fick käbbla ett tag och kom överens om att jag kunde få uppgraderingen för €12 extra per dygn
Fick: Alfa Romeo Giulia
Status på bokningen: Sixt Platinum
Pris: €185 för 3 dygn inkl full försäkring

Fantastiskt trevlig bil att köra, och en skön omväxling från deras snikutrustade BMW-bilar. Mycket välutrustad bil med i stort sett alla tillval. Kändes lite trist att lämna tillbaka den.

IMG_3764.JPG IMG_3765.JPG IMG_3782.JPG

Kontor: Sixt Frankfurt Airport
Bokat via: sixt.com
Bokade: BMW 1-Serie eller liknande.
Gratis uppgradering: Njaa. Min bokade bilkategori var slut och de ville endast erbjuda kategorin lägre. Fick käbbla ett tag och kom överens om att jag kunde få uppgraderingen för €12 extra per dygn
Fick: Alfa Romeo Giulia
Status på bokningen: Sixt Platinum
Pris: €185 för 3 dygn inkl full försäkring

Fantastiskt trevlig bil att köra, och en skön omväxling från deras snikutrustade BMW-bilar. Mycket välutrustad bil med i stort sett alla tillval. Kändes lite trist att lämna tillbaka den.

Visa bifogad bild 67130 Visa bifogad bild 67131 Visa bifogad bild 67132

Så de ville nedgradera dig, utan kompensation?

Ser i övrigt nästan ut som en BMW 3-serie såväl invändigt som utvändigt, så Italienarna har nog inspirerats något. Möjligtvis.

Kontor: Sixt CPH Airport
Bokat via: Sixt appen
Bokade: Opel Corsa
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja.
Fick: Audi Q2
Status på bokningen: Sixt platinum

Så de ville nedgradera dig, utan kompensation?

Ser i övrigt nästan ut som en BMW 3-serie såväl invändigt som utvändigt, så Italienarna har nog inspirerats något. Möjligtvis.
De enda bilarna de kunde erbjuda var Renault Espace eller Opel Insignia. Uppgradering på pappret då de klassas som högre kategori än 1-Serie, men i min mening inte jämförbara bilar. Tidigare har jag fått 3-serie som gratis upgrade, men det fick jag inte denna gång.

Renault och Opel som "uppgradering" är ju ett skämt. De borde skämmas.

Ja, dom tyckte jag skulle ta en Renault Megane istället för Q2. Det tyckte inte jag även om jag inte för mitt liv kunde få farthållaren på Audin att fungera.
Höll aldrig farten utan hamnade bara i läge för maxfartsinställning.

Toppen