Senaste nytt

Hubert

Medlem
Kontor: AVIS Miami International Airport
Bokat via: AVIS.se
Bokade: Chevrolet Tahoe or similar
Gratis uppgradering: Ja!
Fick
: Fick först en Suburban som bakluckan inte fungerade på. Fick sedan en annan Suburban som var alldeles blöt invändigt och när den torkats ur så funkade inte bilens gps (vilket vi iofs inte betalat extra för). När jag lite försynt frågade om det så tyckte hon nog synd om oss alternativt ville bli av med oss för då fick vi en näst intill helt ny Lincoln Navigator 4x4. Underbar bil! :)
Status: President’s Club
Hyresperiod: 13 dagar.
Pris: 900 USD (inklusive förbetalt SunPass vilket jag glömt kolla alternativen på men jag gjorde det enkelt för oss för barnen var less)
 

Zeke Z

Medlem
Kontor: AVIS LAX
Bokat via: AVIS.se
Bokade: "Stor (Camry or similar)" självmotsägelse?
Fick: Land Rover Velar, uthyraren sade att han fixade mig en "nice SUV" vilket jag bara kunde hålla med om. Kändes definitivt som en uppgradering
Status: President's Club
Hyresperiod: 4 dagar
Pris: Ca 2200 kr
IMG_2803 fx.jpg
 
Kontor: Hertz Bromma flygplats
Bokat via: SAS
Bokade: (F) Volvo XC40 eller motsvarande
Fick: Volvo XC60, B5, AWD, R-design med dubbdäck (ovanligt nog).
Status: President circle
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1220kr

XC60 är för mig personligen körglädje, den går tryggt och fint på vägarna och komforten är väldigt bra. Lägg där till att Volvo har en hel del trevliga metallicfärger som definitivt inte gör saken sämre.
 

Attachments

  • B43C98AF-542A-4CD1-8591-EB0CFE062787.jpeg
    B43C98AF-542A-4CD1-8591-EB0CFE062787.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 70

airac

Medlem
Kontor: Hertz Palma de Mallorca (PMI)
Bokat via: SAS 10k poäng kampanj
Bokade: (C) Seat Leon eller motsvarande
Fick: Kia Stonic
Status: President’s Circle
Hyresperiod: 1vecka
Pris: 158 €

You have been upgraded! Sa damen bakom disken. Om en Kia Stonic är bättre än en Leon, har de för dålig syn på nationella bilmärket… De hade något systembyte på g så allt tog tid, trott 3-åring, och alternativet var något udda kinesiskt. Jag har haft dåliga upplevelser förr men det var botten nappen i paritet med Budget på Curaçao där första bilen hade punka och nästa tilldelade tom tank och lågt däcktryck.
 
Kontor: Hertz Bromma flygplats
Bokat via: SAS 10k kampanj.
Bokade: (F) Volvo XC40 eller motsvarande
Fick: VOLVO XC90 T8 RECH AUT AWD ULT
Status: President circle
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1007kr

Efter att ha irrat omkring på hyrbilsparkeringen i 40-45 minuter hittade jag bilen på parkeringen närmast terminalen. Det var en nyhet för mig att Hertz brukar ställa sina bilar där.
E4188E39-E5F8-46C6-8513-261671609B49.jpeg
 

Attachments

  • DED0DF93-FBC8-41E6-B990-5C8899DFBEF8.jpeg
    DED0DF93-FBC8-41E6-B990-5C8899DFBEF8.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 39
Kontor: AVIS Stockholm Central
Bokat via: Avis.se - SAS EB portal
Bokade: Mellan Electric Kia E-Niro eller motsvarande
Fick: MG ZS EV (Byte till Kia EV6 på ARN)
Status: President's club
Hyresperiod: 6 dagar
Pris: 2300 kr

Tomt på bilar på AVIS centralen och en MG ZS EV var det enda som fanns kvar, inte vad jag hade förväntat mig och en besvikelse, speciellt när vi skulle köra till fjällen. Personalen förstod mig och rekommenderade att åka förbi Arlanda för att prova byta bil. Väl på Arlanda var det inga problem att byta och fick istället en sprillans ny EV6 med 40 mil på mätaren. Blev sedan en trevlig körning upp till Vemdalen med ett kort laddstopp i Tönnebro :)


IMG_4962.jpeg
 
Kontor: Hertz Hannover Airport
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Full Size 4 door, Aut
Fick: MB C300e
Status: Hertz Platinum
Hyresperiod: 6 Dygn
Pris: 4.937:-

Kontor: Hertz Sola Airport
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Midsize wagon, Aut
Fick: XC60 T6 Hybrid
Status: Hertz Platinum
Hyresperiod: 5 Dygn
Pris:3.736:-
 

Hachans

Medlem
Kontor: SIXT MCO
Bokat via: SAS EB Portal
Bokade: RAV 4 el motsv.
Fick: BMW X1 (med massor av erbjudande om uppgraderingar)
Status: Ingen
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 140 dollar

Fy fan. Om jag var fördomsfull mot BMW tidigare så är det för att jag hade helt rätt. Ingen rolig bil att köra alls, instrumentklustret var design före funktion, Airplay fungerade ytterst sporadiskt. Och det värsta av allt var att blinkersen inte blinkade i takt. När man stod i en korsning och blinkade så märkte man att den helt plötsligt började ändra rytmen.

Har sett det på andra BMW X1 efter så det är nog så det ska vara. Men det känns inte som kvalitet precis.

Blir aldrig BMW för mig privat. Som hyrbil var det skitsamma. Och Sixt var snabba på upphämtningen och appen fungerade.
 
Toppen