Senaste nytt
IMG_2314.JPG Kontor: Sixt Malaga Airport
Bokat via: Sixt.se
Bokade: BMW 1-serie, Mercedes A-klass eller Audi A3
Gratis uppgradering: ja
Fick: Mercedes E-klass
Status på bokningen: Platinum

På min födelsedag fick jag en dubbel eller kanske till och med trippel uppgradering i present av Sixt. En nästan fullutrustad Mercedes E220d! Saknade egentligen bara adaptiv farthållare. Surroundkameror är verkligen bra att ha när man ska tråckla in en Merca på trånga, Spanska gatuparkeringar.

DU har så rätt @Jonas C Det var sannerligen en riktig skit-bil. Bara massa plast och någon typ av touch screen som styr volym, gps, ac osv. som är helt värdelös. Men jag tog mig en promenad längst parkeringen och kontrollera att dem inte hade någon BMW 5-serie. Men dem hade en X5 som dem inte ville släppa, detta trotts att jag påpeka att det borde vara en uppgradering och det ska vara 2 klasser upp man skulle kunna få som Platinum. Men nej, 25 dollar dagen/EXTRA ville dem ha. Så det var ett nej. Ska tillbaka snart och då blir det Hertz! Cadillac är för evigt dött hos mig.

DU har så rätt @Jonas C Det var sannerligen en riktig skit-bil. Bara massa plast och någon typ av touch screen som styr volym, gps, ac osv. som är helt värdelös. Men jag tog mig en promenad längst parkeringen och kontrollera att dem inte hade någon BMW 5-serie. Men dem hade en X5 som dem inte ville släppa, detta trotts att jag påpeka att det borde vara en uppgradering och det ska vara 2 klasser upp man skulle kunna få som Platinum. Men nej, 25 dollar dagen/EXTRA ville dem ha. Så det var ett nej. Ska tillbaka snart och då blir det Hertz! Cadillac är för evigt dött hos mig.
Mycket märkligt. När jag hyrde därifrån förra månaden kunde jag välja vilken bil som helst av de som fanns inne. Enda haken var att försäkringen inte hade gällt då jag är under 25, så jag fick nöja mig med en Hyundai Santa Fe. Trist att gå miste om en BMW 6-Serie Cab, som fanns parkerad.

Kontor: Avis OSL
Bokat via: Avis
Bokade: Audi A3 Automat
Gratis uppgradering: Typ
Fick: Audi A3 automat med GPS
Status på bokningen: Preferred Plus

En Audi från 2015 utan farthållare. De fick säkert betala extra för att ta bort den...

Mycket märkligt. När jag hyrde därifrån förra månaden kunde jag välja vilken bil som helst av de som fanns inne. Enda haken var att försäkringen inte hade gällt då jag är under 25, så jag fick nöja mig med en Hyundai Santa Fe. Trist att gå miste om en BMW 6-Serie Cab, som fanns parkerad.
Tveksam till att du kunde ha plockat valfri bil gratis. Det brukar tillkomma extra kostnader när man går upp i segment.

Är det aldrig någon som fått en riktigt maffig uppgradering?. Menar på hotell kan det ju överbokas och har man tur så är det enda rummet som finns kvar t.ex en Juniorsuite till priset av ett standard enkelrum osv. Tänker typ upgrade från economy till Premium..typ från en A3 till en X5:a eller något annat roligt :D. Skulle verkligen biluthyraren förlora så mkt på att ge ut en så pass mkt dyrare bil istället typ en weekend, om den nu ändå bara står

Är det aldrig någon som fått en riktigt maffig uppgradering?. Menar på hotell kan det ju överbokas och har man tur så är det enda rummet som finns kvar t.ex en Juniorsuite till priset av ett standard enkelrum osv. Tänker typ upgrade från economy till Premium..typ från en A3 till en X5:a eller något annat roligt :D. Skulle verkligen biluthyraren förlora så mkt på att ge ut en så pass mkt dyrare bil istället typ en weekend, om den nu ändå bara står
När du säger det - jag har fått det en gång. Jag var i Göteborg över dagen och skulle ha en bil från Sixt. Hade bokat minsta möjliga och fick en fet BMW (eller om det var en Audi - kommer inte ihåg längre). Hursomhelst, läget hos kunden var sådant att det inte var läge att dyka upp i en stor lyxbil om de skulle råka se den, så det var bara att gå tillbaka in till kontoret, tacka för tanken och be att få det minsta de hade för dagen.

En gång. Bokade liten skruttbil, fick extrautrustad XC90 (2016 års modell). De hade helt slut på bilar förutom denna och mannen bakom disken försökte desperat att undvika att ge mig den sista bilen de hade inne.

Toppen