Jag och mitt ex hade gjort en liten längre tripp än brukligt för normalt funtade människor.
Vi skulle resa HKG-KUL-SIN, sova en natt och vidare SIN-BKK-SGN. Det är väl snabbaste vägen mellan Hong Kong och Ho Chi Minh City?
Anyways, vi blev ombokade till ena morgonflighten vid 09:30 med Singapore Airlines då Thai hade ställt in lunchavgången och vi skulle vidare med Lufthansa i Biz till Saigon som gick efter kl 15 eller 16.
Vi var noga med att kolla vilken gate som Lufthansa avgick ifrån och valde således den Thai Lounge som låg direkt bredvid gaten och skulle se när planet anlände till gate för smidig förflyttning från loungen.
Efter ett antal timmar ser vi en Lufthansa A340-600 taxa in mot terminalen och vi börjar förbereda oss... Men till vår stora förvåning passerar flygplanet förbi gaten och fortsätter till andra delen helt på andra sidan terminalen.
"Jaha, det var väl inte den..."
"Det är nog någon som ska till München eller något." säger jag självsäkert med min erfarenhet.
Sagt och gjort, vi sitter kvar och inväntar vår Lufthansakärra som bör anlända snart. Men det kommer ingen...
Så vi går och kollar på skärmen och inser till vår förskräckelse att det är rätt gate... men fel del av terminalen.
Vi tar vårt pick och pack och springer fortare än vad vi någonsin har gjort.
På vägen möter vi minst tre flygplatsanställda som jagar på oss för planet ska lyfta.
Med andan i halsen, flåsandes förlåt till gateagenterna och vi springer ner till planet och en lätt irriterad men på ett typislt tyskt serviceinriktat och professionellt vis hälsar kabinchefen oas välkomna ombord.
Vi ber tusen gånger om ursäkt men hon säger att det är lugnt.
Herren i första klass ser mer än något annat måttligt sur och irriterad ut, med all rätt.
Pre-departure drink är bara att glömma.
Väl uppe i luften ber vi om ursäkt igen och skyller på tight connection eller något liknande men kabinchefen lugnar oss med att det är ingen fara och hon är betydligt trevligare än när vi klev ombord.
Lätt pinsamt att vi hängde i loungen för länge och hade hur många timmar på oss att hinna men höll ändå på att missa vår flight.