Lite OT, men: Tink är nice för att kolla saldon. Man kan även se lånekonton.Den där appen har jag aldrig hört talas om tidigare men den verkar rätt gullig.
Men det de egentligen satsar på är kategorisering och budgetar. Dock tycker jag de fallerar på båda.
På kategorisering för att man inte kan lägga till sina egna (dock inget större problem).
För budget och "kvar av lön" etc fallerar det dock direkt så fort man har en utgift där man lägger ut för andra, eftersom man inte kan redigera summor. Man kan redigera texten som plockas från bankerna, men inte summan. Har frågat Tink om detta men de bryr sig inte. Förstår inte varför man inte lägger in den supersimpla featuren. Man kan kategorisera en utgift som Utlägg, men då försvinner kostnaden för dig, och du får kategorisera återbetalningarna som du får antingen som Återbetalning (klassas som inkomst vilket blir helt fel) eller Exkludera. Hur man än gör fuckar det upp statistiken.
Så för mig är appen helt värdelös för allt annat än att se saldon och söka på utgifter och inkomster. Men på de punkterna är den riktigt bra =)