Senaste nytt

Jag blir tokig på numreringen av Stockholms tunnelbanelinjer

Som turist använder jag alltid Google maps och får reseinstruktioner. Skulle rekommendera turister i Stockholm detsamma. Då behöver man inte själv hålla reda på saker bara att följa.

Som stockholmare så går jag bara till rätt perrong och tar det tåg som går dit jag behöver.

Som stockholmare så går jag bara till rätt perrong och tar det tåg som går dit jag behöver.

Mmm,
bor man här känner man oftast till vad det står på tåget som ska till Hökarängen eller var det nu är man ska. För oss är numren helt onödiga.

För de som inte hittar är numren säkert bra men då kanske SL skulle hålla sig till en logik. Jag hade för mig att det fanns andra nummer för tågen i högtrafik( typ T29 mellan Vällingby och Högdalen) men det kanske inte är så längre?

Jag hade ett tips till de som inte bor här. Sen åker jag själv så sällan så jag måste alltid titta på kartan om det är utanför tullarna. Men numren på tågen bryr jag mig aldrig om.

Har aldrig heller ens tänkt på att det finns nummer - det är så mkt lättare att hålla reda på de få färger som finns :)

Toppen