Senaste nytt

Jag är flygvärd på SAS - ask me anything!

Jag flyger B737 för SAS med bas på ARN och idag har jag en väldigt välförtjänt ledig dag. Det tråkiga med att vara ledig är att när lägenheten är städad och skjortorna tvättade så har man ju inte så mycket mer att göra när alla andra fortfarande jobbar. Så jag tänkte mig en klassisk AMA! Fråga mig om arbetet ombord, service och säkerhet, procedurer ombord eller kanske någonting i stil med klassiska debattämnen som polarrullar/smoothies/"Ett glas vatten i Go". Kort sagt - ask me anything!
Trevligt initiativ och svara på en massa frågor.:)
Det finns ett antal SK-CC här på BC men de håller ofta en låg profil har jag sett.

Hur långt i förväg vet du ditt schema; vilka dagar och tider du jobbar? I vilken utsträckning kan du själv styra detta?

På en flight som inte är översvämmad med diamond/pandion (säg max 6 stycken på shorthaul). Går pursern igenom detta innan start för att informera var det sitter diamond/pandions i kabinen?

Hur snabbt har du varit med om boarding av en 737-800 som är full?
Vad är snittiden från första till att sista passegarare har satt sig på sin plats på ett ungefär?

Jag flyger B737 för SAS med bas på ARN och idag har jag en väldigt välförtjänt ledig dag. Det tråkiga med att vara ledig är att när lägenheten är städad och skjortorna tvättade så har man ju inte så mycket mer att göra när alla andra fortfarande jobbar. Så jag tänkte mig en klassisk AMA! Fråga mig om arbetet ombord, service och säkerhet, procedurer ombord eller kanske någonting i stil med klassiska debattämnen som polarrullar/smoothies/"Ett glas vatten i Go". Kort sagt - ask me anything!
Är detta sanktionerat från din arbetsgivare eller svarar du subjektivt som privatperson?

• Gilla
Reactions: bnr
Aja baja! Sånt ser vi inte på med blida ögon. Haha nej men vi försöker alltid stänga overhead bins vid plusraderna för att åtminstone passagerarna i plus snabbt ska kunna hitta plats för sitt baggage. Detsamma vid nödutgångarna, såklart.
Jag väljer gärna nödutgång och har bara varit med en gång att overhead bin var stängd för oss. Blev glatt överraskad. Aldrig varit med om det i plus däremot att crew gärna har sitt bagage där.

Toppen