Du skriver att du vill uppgradera med poäng vilket får mig att tro att det är eurobonus-poäng du menar. Varken FlyBMi eller Phillipine Airlines är med i Star Alliance, därför kan du inte hitta en bonusresa och är också orsaken till att de sträckor som flygs av dem inte går att uppgradera mig veterligen (att det sen är att slänga pengar i sjön att uppgradera JKG-FRA är en annan sak).Det går inte köpa en bonusresa Jönköping - cebu. Frågan är om jag köper den med pengar sedan kan uppgradera biljetten med poäng
JKG - FRA - BKK - CEB
Flygs av
bmi regional
Lufthansa
Phillipines airlines
Du behöver bokningsklass B eller Y för att uppgradera FRA-BKK med Eurobonus, och sedan måste det finnas awards i klass I för att kunna uppgradera till Business. Jag skulle tippa på att en sådan biljett bokad via Lufthansa på telefon kostar ca 16-18000 t o r. Du får ringa och höra men det är en dyr chansning eftersom det inte alls är säkert att det släpps några Business awards på din flight.Hej tack för ert svar.
JKG - FRA finns endast ekonomi klass.
Det är sträckan FRA - BKK som är intressant.
Om jag kommer ihåg rätt, Asiana flyger mellan Seoul och Cebu.Det går inte köpa en bonusresa Jönköping - cebu. Frågan är om jag köper den med pengar sedan kan uppgradera biljetten med poäng
I så fall det är bättre att köpa en Business class biljett från början som @agehall skriver.Du behöver bokningsklass B eller Y för att uppgradera FRA-BKK med Eurobonus, och sedan måste det finnas awards i klass I för att kunna uppgradera till Business. Jag skulle tippa på att en sådan biljett bokad via Lufthansa på telefon kostar ca 16-18000 t o r. Du får ringa och höra men det är en dyr chansning eftersom det inte alls är säkert att det släpps några Business awards på din flight.
Du behöver bokningsklass B eller Y för att uppgradera FRA-BKK med Eurobonus, och sedan måste det finnas awards i klass I för att kunna uppgradera till Business. Jag skulle tippa på att en sådan biljett bokad via Lufthansa på telefon kostar ca 16-18000 t o r. Du får ringa och höra men det är en dyr chansning eftersom det inte alls är säkert att det släpps några Business awards på din flight.
JKG - FRA finns endast ekonomi klass.
Varken FlyBMi eller Phillipine Airlines är med i Star Alliance, därför kan du inte hitta en bonusresa och är också orsaken till att de sträckor som flygs av dem inte går att uppgradera mig veterligen (att det sen är att slänga pengar i sjön att uppgradera JKG-FRA är en annan sak).
Jag vet inte om man kan boka codeshare med M&M-poäng, för det är ju det som JKG-FRA egentligen är, även om flygplatsen gärna ger sken av att det är något annat.Jag har miles&more. Vet ej om det blir någon skillnad .
med Miles&More _tror_ jag att du bara kan uppgradera en klass med poäng, dvs du behöver boka premium ekonomi för att kunna uppgradera till Business. Jag kan dock inte vilka klasser i PE som är uppgraderingsbara med MilesMoreJag har miles&more. Vet ej om det blir någon skillnad .