Senaste nytt

Jämförelse mellan New Yorks flygplatser

Så mellan C och B går det inte att gå airside eller? Anländer till C med UA från FLL i januari och ska sedan vidare till ARN med SAS från B samma eftermiddag. På samma biljett. Vet du hur transfern funkar då?

Ledsen om jag tar detta i fel tråd.
Vi kom med UA från MCO och skulle hem med SAS. Så länge man kunde visa upp ett boarding card med avresa från terminal B gick det hur bra som helst att åka mellan airside,

Gångerna som jag åkt från Newark med SAS och Lufthansa har inte varit roliga historier, extremt liten yta och massa folk med endast en restaurang, en kiosk och en liten taxfree butik. Har inte haft tillgång till lounge dessa gånger, hur är den? Denna gången åker vi med United, hoppas nu på bättre terminal efter läst denna tråd!

Mitt största flygmisstag skedde i New York, jag hade flugit in till JFK och antog att det var därifrån jag skulle flyga hem, på tunnelbanan nästan ute vid Jamaica Station så kollade jag biljetten och inser att mitt flyg går ifrån Newark. Det är såklart mitt i rusningstrafik. Panik! Bestämmer mig för att ta tunnelbanan tillbaka och sen tåget. Kom till incheckningen med svetten rinnande 55 minuter innan avgång och fick checka in och kom iväg ordentligt. Puh! Dubbelkolla alltid vilken flygplats! :)

Jag har hittat prisvärt och tidsmässigt bra flyg (Jetblue) från JFK ToR Marthas/Nantucket. Finns också från La Gaurdia, dock marginellt dyrare samt lite sämre tider? Vi bor vid Brooklyn bridge på ditvägen och troligen runt central park på hemvägen. Vilken flygplats föredrar ni?

Jag har hittat prisvärt och tidsmässigt bra flyg (Jetblue) från JFK ToR Marthas/Nantucket. Finns också från La Gaurdia, dock marginellt dyrare samt lite sämre tider? Vi bor vid Brooklyn bridge på ditvägen och troligen runt central park på hemvägen. Vilken flygplats föredrar ni?

JFK. Tiderna, priset samt tunnelbana till Howard Beach/JFK

Jag antar att med barn och bohag är inte Subway/LIRR något du aspirerar efter ;) Överlag är JFK bättre, det beror lite när på dygnet ni skall åka från Brooklyn Bridge. Jag är på La Guardia typ varje månad nu och nu som Air Canada/United har flyttat in i nya faciliteter är det bra. Tyvärr är Jet Blue på Terminal A som fortfarande är gräslig.

Ut från JFK och hem till LGA skulle jag ta beroende av pris och tid.

...

LGA använde jag senast 2011 på en resan mellan LGA och YUL, det var ok...
Lustigt: sist jag använde mig av LGA var också 2011, men YUL -> LGA.
Ananrs har det mest varit JFK och kan nog tyvärr inte tillföra så mycket jämförelse ... LGA är ju "inrikes" även när du anländer från t.ex. YUL då amerikanska tullen har en station där. Hur smidigt som helst .. den gången skulle vi dock inte in till Manhattan utan vidare up-state längs Hudson till Rhinebeck.

När jag hade flyg hem från JFK och tog en Uber så fick jag åka sightseeing (läs: omväg) förbi LGA... Hade förstått det om det varit en vanlig taxi som försökte lura till sig högre taxa. Kanske var det en f.d. taxichaffis som körde långa vägen av ren vana?

Toppen