Senaste nytt

Jämförelse Ekonomi Plus/Extra mellan SAS, Lufthansa och United Airlines?

Maja

Medlem
Tittar på biljetter till San Francisco alt. hem från Vancouver och budgeten räcker inte att flyga businesss i år (biljettpriserna är 1,5 ggr mer än jmf med förra året när jag tittade....).

Så nu blir min fråga, hur är Ekonomi Plus/Extra i jämförelse mellan SAS, Lufthansa och United?

Sas Plus känner jag till och vet vad jag får. Där är det mest drägliga poängintjäning som är absolut största vinsten och något bättre stol i jmf med Ekonomi rad 30.

Men hur är det med Lufthansa och United? Har ingen erfarenhet från dem.

Missar dock min 25% EBG/EBD-bonus x 3 om vi inte bokar SAS sett till poängintjäningen. Biljettpriser är dock billigare med Lufthansa/United.

Har dock ingen erfarenhet från dessa bolag i Ekonomi Plus/Extra eller vad de nu väljer att kalla sin produkt.

Tar därför tacksamt emot input i denna fråga!

United "Premium Economy" inom USA är ekonomi men några cm extra benutrymme, inget jag skulle betala extra för, går ofta att få som star gold.

Om de har linjer med riktig premium economy är det dock en annan sak.

United "Premium Economy" inom USA är ekonomi men några cm extra benutrymme, inget jag skulle betala extra för, går ofta att få som star gold.

Om de har linjer med riktig premium economy är det dock en annan sak.

Länken är till deras ”nya” Premium Economy som finns ombord long-haul

Jag flög United Premium Plus från Barcelona till New York i September, totalt sett minst lika bra som SAS variant.
Bättre stol, större skärm och bättre urval, sen är Servicen på en helt annan nivå med tro det eller ej mer än en dryckesservering.

Jag föredrar Lufthansa PE ifall SAS inte flyger till destinationen. Nu är det ju SFO, och då skulle jag valt SAS Plus med direktkärran. Men om det bara finns platser med SAS som innebär byten i USA (t ex Chicaco eller Newark) då hade jag mycket hellre valt Lufthansa PE hela vägen till SFO.
Om du kan hitta E-klass på LH så ger resan oftast lika mycket poäng som om du rest i Sas Plus.
Komfort och service är likvärdig. Man får predeparture juice på LH och en liten meny, på SAS får man inget av detta men istället godare öl i luften.
Med E-klass så blir anslutningarna till MUC/FRA i Y-klass (hög ekonomi på LH, eller Plus på SAS)
Dessurom går E-klass att uppgradera till business i förväg, så länge som det finns business awards (I-klass) på sträckan. Kostar 35,000 eurobonuspoäng enkel till US.

Tack för all input! Då vet jag lite mer om hur jag kan tänka och vilka bokningsklasser jag ska försöka hålla koll på också.

@palmen Det ska vara den riktiga premium ekonomi då det är SFO-FRA och jag undviker allt vad inrikesflyg i USA heter så där har jag optimerat alla flighter.

Toppen