Senaste nytt

Jämförelse Bank Norwegian Master Card VS SAS Eurobonus Master Card

Finns helt klart billiga biljetter i business vissa tidpunkter per år, nu går det ju att boka till hawaii för ca 13000 kronor i business vilket får anses som väldigt billigt.

Rocket miles får man passa sig lite för, ibland är det en bra deal, men det händer också att det är dyrare än att boka direkt med hotellen fast man får lite kickback till något program istället, kan bli en dyr historia jämfört mot billigaste priset.
En annan fördel med SAS EB jämfört med Norwegian cash points är att du kan ta ut resor på hela star alliance och inte bara ett bolag, skatter och avgifter blir dock högre om man bokar annat än SAS.

Tack för all feedback!

Det är väldigt billigt i mina ögon, trots att jag aldrig betalat så mycket för en biljett tidigare. Jag lyckas med största sannolikhet (99.9%) skramla ihop de pengarna med råge på två år som det skulle ta mig att boka med poäng hos SAS. Nackdelen är väl att då måste jag verkligen spara alla poäng och kan inte göra några andra resor billigt för poäng. Jag är inte säker på att slantarna räcker till för att vända på steken och spara cash för de billigare resorna och samla poäng+status för en dyrare resa då det medför att jag måste göra de billiga resorna med en carrier som är dyrare överlag. Vet inte om jag lyckats vara tydlig nog.. nåväl.

Jag har inte kollat så noga på RocketMiles men jag har märkt att det går att få samma hotell till ett något lägre pris oftast. Dock så är intjäningen extremt bra många gånger men jag har inte hunnit ställa de två mot varandra för att kunna säga ifall det är en bra affär eller inte.

Att man kan boka med hela *A är ju förstås en stor fördel.

Ni som rekommenderat COOP MedMera Mer ... Blir det inte så att jag går miste om 2-4-1 om jag signar upp för det ? Vilket gör att bonusresor blir ännu mer far fetched med *A ?

Ni som rekommenderat COOP MedMera Mer ... Blir det inte så att jag går miste om 2-4-1 om jag signar upp för det ? Vilket gör att bonusresor blir ännu mer far fetched med *A ?
Ja det stämmer, coop har ingen 2-4-1 vocuher, bara amex som har det.
Fördelen med coop-kortet är att det är ett mastercard och det är långt ifrån alla ställen som tar Amex så man behöver ett backupkort, därav har man just detta kort.

Toppen