Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Nån som har erfarenhet av American Express Corporate Gold? Funkar de på samma sätt som för privatpersoner, dvs att det är en "obegränsad" kreditgräns?
 

jsiver

Ny medlem
Har precis skaffat ett Eurobonus Premium Card. Vad jag förstått så funkar ej detta på vissa matbutiker? Bör jag även skaffa ett Coop Medmera Mer som komplement? I sådana fall, hur mycket är dessa poäng värde om man jämför med de 15/100kr man får genom Premium Card?
 

olo

Medlem
Har precis skaffat ett Eurobonus Premium Card. Vad jag förstått så funkar ej detta på vissa matbutiker? Bör jag även skaffa ett Coop Medmera Mer som komplement? I sådana fall, hur mycket är dessa poäng värde om man jämför med de 15/100kr man får genom Premium Card?
Rätt växlade utan kampanj: 16,7p/100kr
 

Insomnia

Medlem
En kort fråga. Om man handlar för minst 15000 kr under 3 månader så blir man belönad med 15000 eurobonus poäng. Hur meddelar AMEX detta? Får man själv ta reda på det eller lägger dom in poängen automatiskt? Hur lång tid brukar sånt ta?
 
En kort fråga. Om man handlar för minst 15000 kr under 3 månader så blir man belönad med 15000 eurobonus poäng. Hur meddelar AMEX detta? Får man själv ta reda på det eller lägger dom in poängen automatiskt? Hur lång tid brukar sånt ta?
De ordnar det automagiskt. Kan ta ett litet tag innan poängen kommer in på Eurobonus-kontot, de skickas över tillsammans med övriga poäng från kortet en gång per månad.
 

inka

Medlem
Tusen tack för alla era svar. Kommer nog göra som jumpoose svarade. Fixa ett premiumkort + medmera och betala via betalo. Känns bäst just nu.
Menar ni att man på ngt sätt ska kombinera dessa två kort, hur? Är det SAS Eurobonus Premiumkort ni menar? Och varför Betalo?
 

Marc

Medlem
Jag har precis avslutat mitt SAS AMEX Premium då de inte vill ta bort årsavgiften eller kompensera med presentkort trots att jag spenderat 400k senaste 12 månaderna.

Vilket kort tycker ni andra är bäst för någon som i princip bara flyger award-resor? Jag struntar alltså i statuspoäng och särskild poängintjäning vid flygning och är ute efter ett kort där man får så mycket flyg som möjligt för vanlig spendering.
 
Toppen