Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Samosaguas

Medlem
ÄR ytterst nära att gå över till Elite nu efter lite beräkningar hur min spend ser ut fram över.

På Amex Eurobonus sida där man ser sin aktivitet och det står "Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av xxxxx kronor du behöver handla för ytterligare xxxxx kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån." Uppdateras denna vid köptillfället eller när man har betalat aktuell faktura?
Uppdateras när du handlat och köpet registrerats.
 

kaktusen

Medlem
Jag loggar in på AMEX och klickar på texten "Eurobonus-poäng för överföring......". Då kommer jag till en ny sida och längst ut till höger står det en hel del text under rubriken "Din Eurobonus förmån". Där ser man hur mycket man handlat för.
spend.jpg
 

EBD_Hakan

Medlem
Jag är lite fundersam runt det här med bilhyra

Är EBD och har SAS Amex Elite, finns ju en del biluthyrningskoder på kortet - finns det någon bra sammanställning här på forumet över hur jag använder dem optimalt och hur jag får bra förmåner mha Amex (och/eller EBD) för att hyra bil i USA?
 

palmen

Moderator
Jag är lite fundersam runt det här med bilhyra

Är EBD och har SAS Amex Elite, finns ju en del biluthyrningskoder på kortet - finns det någon bra sammanställning här på forumet över hur jag använder dem optimalt och hur jag får bra förmåner mha Amex (och/eller EBD) för att hyra bil i USA?
Tror inte någon gjort en sammanställning över detta.
Amex Platinum ger bra hyrbilsförsäkring i alla fall.
Själv hyr jag sällan men hyrt 2 ggr i USA i år och valde Avis med den kod man har som EBD. Första gången fick jag en rät stor uppgradering (kan säkert ha att göra med att det var första hyran som Avis prefered) andra gången fick vi den bil vi hade bokat som det inte var något fel på över huvud taget. Priset var kanske inte det bästa men helt ok med tanke på alla försäkringar mm man måste skaffa.
 

Canadien

Medlem
Jag är lite fundersam runt det här med bilhyra

Är EBD och har SAS Amex Elite, finns ju en del biluthyrningskoder på kortet - finns det någon bra sammanställning här på forumet över hur jag använder dem optimalt och hur jag får bra förmåner mha Amex (och/eller EBD) för att hyra bil i USA?

Hos SIXT får du Platinum eftersom du är EBD

Get An Instant Status Match To Sixt Platinum - One Mile at a Time

Hos Hertz blir man Gold vill jag minnas.
 

Dr. Miles

Expert
Har en vän som reser med Finnair/BA mest och undrar vilket kreditkort som gäller då?
Bland annat:

British Airways Visa
British Airways Visa - EnterCard

Finnair MasterCard eller Finnair DinerClub
https://www.finnair.com/se/se/finnair-plus-credit-cards-service

eller
Vanliga American Express kort (ej SAS EuroBonus Amex) med Membership Rewards (MR).
Det går att konvertera MR poäng till flygpoäng hos bl a British Airways, Finnair, IBERIA, Qatar Airways.
Membership Rewards® Resepartner
 
Toppen