Senaste nytt

Jämförelse av Kreditkort: SAS Eurobonus MasterCard och Skandiabanken VISA kreditkort

Dr. Miles

Expert
Räcker det att sätta in 7000kr på kontot var månad för vardagspaketet eller måste man flytta sin verkliga löneutbetalning?
Jag antar att du frågar om Vardagspaketet hos Skandiabanken.

I så fall, det står lön, pension eller motsvarande så det bör räcka att det finns insättning minst 7.000 SEK per månad.
Skandiabanken skrev:
Vardagspaketet – vad behövs för att ansöka om Vardagspaketet?

Du ska vara över 18 år och din lön, pension eller motsvarande ska sättas in på konto hos Skandia. Minsta summa är 7 000 kr i månaden.
Däremot avgiftsfri gäller endast första året. Från andra året kostar det 20 SEK per månad.
Skandiabanken skrev:
Vardagspaketet – vad kostar Vardagspaketet?

När du tecknar Vardagspaketet första gången bjuder vi dig på avgiften för bankkortet hela första året. Därefter tillkommer det en kostnad på 20 kr/månad.
Bli bankkund hos Skandia | Enkelt med Vardagspaketet
 

drW

Medlem
Jag antar att du frågar om Vardagspaketet hos Skandiabanken.

I så fall, det står lön, pension eller motsvarande så det bör räcka att det finns insättning minst 7.000 SEK per månad.

Däremot avgiftsfri gäller endast första året. Från andra året kostar det 20 SEK per månad.

Bli bankkund hos Skandia | Enkelt med Vardagspaketet
Jo fast som jag förstår det så är kreditkortet som ger 10poäng/100kr gratis, eller?
 

ekf

Medlem
Nja... På mitt kontoutdrag drar de varje månad 20kr för bankkortet.
Minsann, nu var jag tvungen att dubbelkolla och det står det ju hos mig också. Undrar om det inte stått Vardagspaketet tidigare?
Men om du säger upp ditt bankkort så får vi se vad som händer med avgiften... ;)
 

Dr. Miles

Expert
Minsann, nu var jag tvungen att dubbelkolla och det står det ju hos mig också. Undrar om det inte stått Vardagspaketet tidigare?
Men om du säger upp ditt bankkort så får vi se vad som händer med avgiften... ;)
Det står att Internetbanken är gratis *1 och Kreditkort är också gratis *2.

*1
Vår internetbank förenklar hela din vardagsekonomi | Skandia

*2
Visa Kreditkort hos Skandia | Reseförsäkring & Eurobonus ingår

Däremot vet jag inte om det är krav att ha Vardagspaket om man vill tjäna EuroBonus poäng.
 

ekf

Medlem
Skandia skrev:
Vardagspaketet – vad kostar Vardagspaketet?

När du tecknar Vardagspaketet första gången bjuder vi dig på avgiften för bankkortet hela första året. Därefter tillkommer det en kostnad på 20 kr/månad.
Detta tolkar iaf jag som att det är tvingande.

Däremot vet jag inte om det är krav att ha Vardagspaket om man vill tjäna EuroBonus poäng.
Skandia skrev:
Kreditkort - Hur gör jag för att börja tjäna EuroBonus-poäng?
  • Du behöver vara bankkund med Vardagspaketet hos oss
  • Bli SAS EuroBonus-medlem
  • Anslut ditt EuroBonus medlemsnummer hos Skandia
 

Dr. Miles

Expert
OK, tack för förtydligande.
Jag behöver deras Bankkort hursomhelst.
Med tanke på hur ofta jag tar ut kontanter på bankomater utomlands, 20 SEK per månad är helt okej avgift. (Jag sa upp mitt ICA Maestro nyligen)
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen