Senaste nytt

Jämförelse av InterContinental, Hilton och Conrad i Miami

palmen

Moderator
Senaste resan tog mig till Miami och hotellen var allt annat än billiga. Det gick dock att trixa med en natt per hotell och på så vis få ner priset rejält. Totalt 4 nätter skulle spenderas och följande 4 hotell bodde jag på. Tänkte sammanfatta lite hur jag upplevde hotellen.
  • InterContinental Doral
  • Hilton Bentley
  • InterContinental Miami
  • Conrad Miami
Jag är Platinum Ambassador på IHG och Hilton Diamond vilket hjälper till en hel del med att få förmåner på dessa hotell.

InterContinental Doral
Pris: 118$ per natt inklusive skatter
Läge: Väster om Miami flygplats

Från flygplatsen så hämtar deras shuttle 1 gång i timmen, jag hade tur och behövde vänta max 10 minuter. Hotellet är inte spektakulärt på något sätt men duger helt ok som flygplatshotell. Finns pool på området och restaurang samt bar. Området runt omkring vet jag inte så mycket om, verkade mest vara genomfartstrafik men jag hittade ett bryggeri bara 300 meter bort, Biscayne Bay Brewing Company. En Über in till stan kostade strax under 20$ och tog ca 20 minuter.
Fick samma typ av rum som jag bokat men lite bättre utsikt (mot polen), som Ambassador har man alltid rätt till rumsuppgradering. Fruktfat levererades till rummet samt vattenflaskor. Utöver detta ingen större recognition.

Summering:
Skulle jag bo här igen? Helt klart om det handlar om att ha ett hotell i närheten av flygplatsen. Det är dock inte ett hotell jag skulle välja för någon längre vistelse om inte priset är väldigt mycket viktigare än läget.

Bilder:
20160928_144643.jpg


Hilton Bentley
Pris: 316$ inklusive skatter
Läge: I södra änden av South Beach

Tog en Über från hotellet vid flygplatsen dagen innan vilket fungerade utan problem. Detta hotell har man hört mycket om så förväntningarna är höga. Jag har i förväg försökt be om ett rum med havsutsikt utan någon lycka, får en "lägenhet" som har delvis havsutsikt på 5e våningen istället. Absolut inget fel på rummet men den minimala balkongen med halvtrasigt bord och lite havsutsikt andas inte direkt någon lyx. Rummet består av ett gigantiskt badrum, stort vardagsrum och ett mindre sovrum. Det finns även ett kök med micro, kyl, frys och spis. Det var dock ett tag sedan någon tittade i frysen, den var rejält frostig så isbitarna i ismaskinen kom inte ut.
Hotellet ligger precis vid South beach och har även en pool på området samt diverse andra faciliteter som gym och spa. Läget är perfekt om man är ute efter att bo vid South beach.
Som Hilton Diamond blir jag erbjuden gratis frukost samt 2 glas "champagne" under dagen. Frukosten är riktigt bra, stort urval på varma och kalla rätter samt en kock som tillagar ägg på beställning. Jag får även 2 flaskor vatten samt en ask med 4 chokladbitar som var goda.

Summering:
Helt klart ett bra hotell men det är enligt mig i dyraste laget för vad man får, kostar det 3000 kronor natten har jag lite högre förväntningar. I detta fall så är det dock läget som kostar en hel del. Personalen är väldigt trevlig och är tillmötesgående med det mesta och erbjuder extra vatten efter att man ha varit ute på en promenad mm.

Bilder:
20160929_144833.jpg 20160929_144848.jpg 20160929_144852.jpg 20160929_144900.jpg 20160929_144904.jpg 20160929_144923.jpg 20160930_132758.jpg


Conrad Miami
Pris: 223$ inklusive skatter
Läge: Downtown Miami

Conrad ska väl vara en kedja som generellt är bättre än "vanliga" Hilton. Här levererar de helt och hållet efter detta. Direkt efter att ha hoppat ur taxin blir jag visad till hissarna som tar mig till 25e våningen för incheckning. Jag hade valt ett rum på 22a våningen så det var bara att gå till de andra hissarna som tog en mellan våningsplanen för att komma till rummet. Ett stort rum med allt man kan önska sig och troligtvis den bästa duschen jag någonsin provat i USA, vet inte hur många gånger man har fått böja sig in under munstycket för att få vatten på huvudet på andra ställen.
Välkomstgåvor i form av fruktfat samt vattenflaskor, vilket känns som standard.
Som Hilton Diamond har man här några riktigt trevliga förmåner, dels uppgradering till rum med bättre utsikt men framförallt så ingår en grymt god frukost samt en inbjudan dagligen till ost och vinprovning (ordinarie pris för detta var ca 50 dollar om jag kommer ihåg rätt) uppe i restaurangen på 25e våningen. Nu är inte jag någon vindrickare direkt men de viner som står framme smakar gott och ost samt övriga tilltugg är även det bra. Man har tillgång till detta mellan 16 och 19 så det fick bli en lättare middag för mig innan jag skulle vidare. Det var bara jag och 2 andra gäster som nyttjade detta den dag jag var där.
Frukosten morgonen efter är nog den bästa jag ätit i USA. Har man tur kan man få ett bord ute på balkongen, det var dock fullt när jag skulle äta så fick sitta inomhus istället. Väldigt bra utbud på frukosten samt en kock som lagar ägg på beställning. För min del fick det bli en gigantisk omelett, några frukttallrikar och lite "laxpizza", dvs lax som låg på någon form av pitabröd, riktigt gott.

Summering:
Det är inte South Beach man bor på vilket drar ner betyget en del, men för min del som föredrar öl framför stranden så ligger det ca 10$ bort med Uber från Wynwood där det finns massor av barer och bryggerier samt bra hålligång på kvällarna. I övrigt levererar hotellet med högsta betyg, definitivt ett ställe jag skulle återvända till om det passar prismässigt.

Bilder:
20160930_141946.jpg 20160930_141954.jpg 20160930_142006.jpg 20160930_163725.jpg 20160930_163728.jpg 20160930_164221.jpg 20160930_175406.jpg


InterContinental Miami
Pris: 217$ inklusive skatter
Läge: Downtown Miami

Det är en väldigt kort resa norrut från Conrad för att ta sig till IC Miami. Jag tog en Über Lux för ca 10$ för att komma hit. Hotellet ligger precis bredvid Bayfront Park samt en liten Marina där man kan turista i små butiker eller ta en båttur.
Incheckningen går väldigt smidigt och jag blir meddelad att jag har fått ett fint rum på en av de översta våningarna, blir även erbjuden 2 vouchers för kaffe/te på Starbucks (3$ värde styck). I och med att jag inte är någon kaffedrickare så fick det bli en stor frappuchino som mellanmäl.
Rummet finns det inget att klaga på, ett större hörnrum (vet inte om det skulle klassa som svit) och badrummet är större än mångas studentrum hemma i Sverige. Utsikt över hamnen där alla kryssningsfartyg lägger till. Här levererar IC ordentlgit vad det gäller förmånen att vara garranterad en rumsuppgradering som i detta fall nog var några kategorier upp från vad jag bokat. Frukt och vatten levereras också till rummet.
Det finns lite restauranger och barer på hotellet på entré plan samt spa och pool med bar/restaurang. Finns ingen tid att nyttja detta utan jag beger mig återigen norrut till Wynwood för att testa fler bryggerier, barer och restauranger.

Summering:
Den största nackdelen med InterContinental mot Hilton är att man inte erbjuds frukost, det är väl det enda negativa jag kan komma på, i övrigt en trevlig vistelse och de blir lite förvånade att jag inte ens tänker utnyttja min late checkout till 16 som man har rätt till. Området är vad det är, men för ca 10$ kan man ta en Über ut till South Beach om man önskar.

Bilder:
20161001_143115.jpg 20161001_143127.jpg 20161001_143146.jpg 20161001_143154.jpg



SLUTSATS
Måste säga att Hilton-kedjan överglänser InterContinental här, mitt förstaval på nästa resa kommer att vara Conrad om jag bara ska ta hänsyn till vilket hotell jag vill bo på. Det finns ju dock många andra parametrar som ska stämma in, rätt pris, poäng som kan intjänas till lojalitetsprogram mm. Frukosten och ost&vin-bjudningen är bara dom värda att komma tillbaka för.

Inget av hotellen var dåliga på något sätt och de levererade en bra produkt för vad man betalar. Ska dock erkänna att jag hade högre förhoppningar på Hilton Bentley, men det är kanske så att mina förväntningar var lite för högt ställda.
 

nissefalk

Medlem
Tack det där var en bra sammanfattning om hotel jag har funderat, på bodde på Intercon Miami sista jag var där och lyckades faktiskt prata till mig frukost biljetter till hela vårt sällskap på 4 pers i 2 rum, jag är IHG Platinum.
 

chazzie

Medlem
Intressant jämförelse! Jag har bott på InterContinental i Miami, exakt samma rumslayout som på bilderna men jag kände ändå att det fattades lite för att det skulle kännas exlusivt, valet parking är inte allt :)
 
Toppen