Senaste nytt

Jämförelse av Eurbonuspoäng och en fårhage

Flyg ger bara baspoäng. Du kan använda baspoäng för köp också. Det är bara AmEx Elite-baspoängen som inte kan användas för köp utan bara räknas mot status. Det står till vänster i tabellen under respektive post vad det är för typ av poäng, extra eller basic. Även basic poängen är "tillgängliga poäng", med undantag för AmEx Elite.
Det är ditt sätt att se det men jag håller inte med. Baspoäng är alltid baspoäng och inga undantag. Var hos sas ser du att vissa baspoäng inte går att använda när du tittar på din poäng översikt?

Du har ett enkelt val här: Antingen lyssnar du på vad "kundtjänst" (SAS) säger eller så går du på det vi här försöker förklara i form av hur det faktiskt fungerar. Välj själv vilket du tycker är enklast.
Fast jag tror alla förstår hur det fungerar, det är ju inte raketforskning. Det i alla fall jag försöker diskutera är att ni förklarar det med felaktig terminologi. Det blir kanske enkelt att förstå, men kan ju likaväl vara felaktigt utifrån terminologin.

Det är ditt sätt att se det men jag håller inte med. Baspoäng är alltid baspoäng och inga undantag. Var hos sas ser du att vissa baspoäng inte går att använda när du tittar på din poäng översikt?
Var det inte ni som skulle visa var SAS skriver att flygningar ger både baspoäng och extrapoäng? Jag väntar fortfarande på det...

Du har ett enkelt val här: Antingen lyssnar du på vad "kundtjänst" (SAS) säger eller så går du på det vi här försöker förklara i form av hur det faktiskt fungerar. Välj själv vilket du tycker är enklast.
Men vi är väl helt ense om hur det faktiskt fungerar. Finns det något i det jag skrev i Tankar kring kombo av kort... | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor som inte stämmer med hur det faktiskt fungerar så kastar jag mig på rygg och sprattlar med tassarna.

Det jag vänder mig emot är en enligt min mening konstruerad terminologi som att "baspoäng nollställs" och att "flygning ger extrapoäng". Jag har upprepade gånger bett om stöd för denna terminologi, hittills utan framgång.

Hur som helst tror jag det börjar bli dags att enas om att vi är oense. Trevlig helg på er alla!

Det är att komplicera det och sas pratar aldrig om 3 olika sorters poäng.
Du har poäng som räknas mot din status och du har poäng du kan göra saker för. Det är bara dessa två typer av poäng som existerar. Sen att alla verkar kalla detta för olika saker, kundtjänst, sas hemsida, sas telefon support och olika användare på BC.
Jag tycker nog SAS är rätt konsekventa. De pratar om baspoäng respektive extrapoäng. Sedan har ju AmEx Elite avarten dykt upp som en tredje variant.

Jag tycker nog SAS är rätt konsekventa. De pratar om baspoäng respektive extrapoäng. Sedan har ju AmEx Elite avarten dykt upp som en tredje variant.
Var inte köpta baspoäng en sådan avart som redan existerade?

Hursomhelst håller jag med - fram tills man tar med dessa poäng i diskussionerna så är de åtminstone konsekvent inkonsekventa.

Toppen