Senaste nytt

Jämföra tillgänglighet på Business Class award mellan olika Star Alliance bonusprogra

Jag råkar ha en voucher på BA, 2-4-1, så jag kan göra BA-sökningarna om jag bara får det specat exakt vad jag ska söka efter.

Har en jag också och kan ställa upp, går ju iofs för vem som helst att söka på 2 personer men då kommer alla OW alternativ upp och krånglar till det.

Har EBG och BAEC Silver, hjälper gärna till att undersöka tillgänglighet, säg till hur bara.

Rigtigt fedt med en 'lille' undersøgelse!

Hvordan vil i måle antallet af tilgængelige pladser? Jeg har et par forskellige forslag

• % afgange med mindst én(2) tilgængelig plads(er)
  • Totalt antal afgange med mindst én(2) tilgængelig plads

Lidt ekstra info der også kunne være interessant
  • Totalt antal tilgængelige pladser i perioden
  • Gennemsnitligt tilgængeligeantal pladser pr. afgang
  • Antal dage med / uden tilgængelige pladser

Som altid er det vigtigt med både relative og absolutte tal.

Ett förslag bara.

3 tid punkter (t ex 7 dagar före, 2 månader före och 6 månader före) och söka 1 vecka (+/- 3 dagar) från det datumet.

Det blir rätt komplicerat att jämföra olika tidpunkter för antingen måste vi vänta länge på resultatet eller så kommer vi att jämföra flera helt olika perioder...

Om det primära med detta är att använda en 2-For-1 voucher blir det en rätt enkel övning. BA och SAS, rutterna är NRT, PEK, PVG, BKK, IAD, NYC, ORD och SFO. Gör det enkelt, börja där med två bolag eftersom många verkar vara intresserade av just vouchern.

Toppen