Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

kander

Medlem
En fråga till, hur söker man på multipla destinationer med detta verktyg (ser ut som du har gjort det)
I fälten "Departing from" eller "Destination" så skriver du in alla flygplatser du vill söka efter med komma emellan, enligt nedan:
Screen Shot 2019-04-16 at 08.29.05.png
 
En fråga till, hur söker man på multipla destinationer med detta verktyg (ser ut som du har gjort det)
Bara skriv in flygplatskoderna separerat med komman t ex ARN, CPH, GOT, OSL. Klickar man på det lilla frågetecknet kommer det upp en hjälpsida med exempel. Lägg inte till "för många" destinationer för då får man bara timeouts (det blir för många sökalternativ och det tycker inte ITA Matrix om utan ger upp istället).
 

JohanGE

Medlem
Tusen tack för hjälpen med Matrix :)

Angående poängintjäningen, menar ni att man inte kan vara säker på att en "Executive" biljett genererar 150% av miles?
 

Axxo

Medlem
Noob fråga, men när jag hittar biljetterna på ITA matrix så har jag svårigheter att hitta dom i verkligheten ?
 

Canadien

Medlem
Noob fråga, men när jag hittar biljetterna på ITA matrix så har jag svårigheter att hitta dom i verkligheten ?
Det där var väl mer ett påstående än en fråga? Finns det en route du hittar på ITA Matrix så brukar den också gå att boka, t ex via telefon med bolaget som publicerat 'faren'.
 

MTheC

Medlem
Noob fråga, men när jag hittar biljetterna på ITA matrix så har jag svårigheter att hitta dom i verkligheten ?
Det finns en del problem med vissa bolag som verkar ha en del "phantom inventory" som ligger kvar trots att det inte finns bokningsbart längre. Har inte gjort omfattande research om det men har ofta haft problemet med Turkish Airlines och på senare tid även med LOT. Skulle ev kunna vara något liknande med de fares du hittat.
 
Toppen