Senaste nytt

Istanbul New Airport - öppnar 6 April 2019?

Brandten

Medlem
Vi ska boka en resa (troligtvis till Filippinerna) med avresa i nov/dec. Tänkte då flyga TK C via IST för att visa FruBrandten och MiniBrandten CIP-loungen. Men nu när nya flygplatsen ska öppna, är det någon som vet om det finns en ny fräsh CIP där eller hur dom tänkt?
 

ulagun

Medlem
Har en kompis som gjorde samma resa i economy med två barn . Hade väldiga besvär med att få med barnen i loungen. Med ett Star A gold var det en medföljande gäst punkt slut. Lyckades tydligen "guesta" in dem efter ett tag.
Dock, väl inne var de tydligen saliga, massor med spel etc.
 

PYRZ

Medlem
Jag är väldigt skeptiskt till om de kommer att hinna till 29Oktober. Nu har ju de iofs gått ut med det officiellt men jag tror att det kommer bli en hel del saker som inte kommer att vara klart tills dess och en massa barnsjukdomar. Som en frekvent resenär till IST så kommer jag nog undvika den flygplatsen några månader efter öppning :)
 

Brandten

Medlem
Jag är väldigt skeptiskt till om de kommer att hinna till 29Oktober. Nu har ju de iofs gått ut med det officiellt men jag tror att det kommer bli en hel del saker som inte kommer att vara klart tills dess och en massa barnsjukdomar. Som en frekvent resenär till IST så kommer jag nog undvika den flygplatsen några månader efter öppning :)
Kan man undvika den om man har biljett bokad i november. Dvs kör man en Kai Tak och byter över natten eller kan man flyga parallellt en stund?
 

PYRZ

Medlem
Kan man undvika den om man har biljett bokad i november. Dvs kör man en Kai Tak och byter över natten eller kan man flyga parallellt en stund?
Det går nog inte undvika om du redan har en biljett. Vad jag förstår så kommer det att bli en "big bang" flytt, då allt flyttas från IST Ataturk till IST "New Airport"
 

taxvalp

Medlem
Lite OT, men jag flög Istanbul-Budapest för ett par veckor sedan och fick se den nya flygplatsen från luften. Ser fin ut, loungen verkar lovande ;)

Har transfer där i november, blir spännande...
 

Attachments

  • 665BA744-3F95-46FF-A94D-F83680E3F815.jpeg
    665BA744-3F95-46FF-A94D-F83680E3F815.jpeg
    88,7 KB · Visningar: 562
Toppen