Senaste nytt

Istället för Santander Mitt kort med sparränta?

Hej,

Tackar för tipsen, det får bli ett Coop Med mera också, det var ju dessutom ingen avgift första året som nämndes här tidigare.

jaha ja, så trodde man att man kunde ha kvar kortet Mitt kort med sparränta hos Santander fram tills det gick ut 04/19, men så hade ett hotell i Norge en trasig slipmaskin och förstörde chipet på kortet och något nytt får man ju som bekant inte!

Undrar vad ni här skulle rekommendera för kort istället?

Vad jag värdesatte hos Santander var:

Ingen växlingsavgift worldwide
Inget valutapåslag worldwide
Ingen kontantuttagsavgift i automat worldwide
Ingen årsavgift

Finns det överhuvudtaget något så bra kort längre för den här typen av transaktioner?

Thomas, har du pratat med Santander om detta?

Jag ringde dem precis, övertygad om att jag skulle bli av med mitt kort nu då det går ut i mars. Ville bara kolla vad de kunde erbjuda. Men hon jag pratade med sa att det kommer bara ett nytt kort hem i brevlådan och så rullar det på som vanligt. Hon sa även att det bara är att beställa ett nytt kort om det tappas bort, inga problem. De har i dagsläget inga tankar på att "lägga ner" detta kort, bara att de inte går att teckna idag. Så har man det sedan tidigare så är det ju golden. :)

Observera att om det står utg 3/18 så gäller kortet mars ut. Men visst, det borde dimpa ner ett nytt kort i lådan rätt snart. Men i vilket fall, ring Santander och kolla bara, det ska inte vara några problem att få ett nytt kort, de har inte upphört med själva tjänsten "Mitt kort" så det ska löpa på som vanligt, ingen ko på isen.

Thomas, har du pratat med Santander om detta?

Jag ringde dem precis, övertygad om att jag skulle bli av med mitt kort nu då det går ut i mars. Ville bara kolla vad de kunde erbjuda. Men hon jag pratade med sa att det kommer bara ett nytt kort hem i brevlådan och så rullar det på som vanligt. Hon sa även att det bara är att beställa ett nytt kort om det tappas bort, inga problem. De har i dagsläget inga tankar på att "lägga ner" detta kort, bara att de inte går att teckna idag. Så har man det sedan tidigare så är det ju golden. :)
Kan bekräfta att nytt kort skickas ut, mitt gamla går ut sista april och i veckan kom ett nytt, fortsatt det röda kortet utan årsavgift.

Jag trodde tråden handlar om Santander "Mitt kort med sparränta" som rubriken säger, men verkar ju handla om "Mitt kort (kreditkort utan årsavgift)".
"Mitt kort med sparränta" var rött/vitt detta förnyas inte, detta fungerade endast som ett vanligt bankkort och fanns inga möjligheter att få kredit. Detta kort var avgiftsfritt. Ett kort som saknas av undertecknad.
Däremot "Mitt kort (kredit)" går inte att ansöka om längre men detta förnyas för befintliga kunder och är mycket riktigt rött.
Så trådrubriken borde ändras till Istället för Santander Mitt kort?

Toppen