Senaste nytt

iPhone 6/6+ från USA

Om jag kommer ihåg rätt brukar Apple släppa unlocked phones i USA lite senare. Först ska alla "låsa" sig med ett nytt 24-månaders abonnemang :)

Sen, när det gäller garantin håller jag fullständigt med @l3ander

Det beror ju på var i US du köper den. Går du in i en Apple Store och köper en olåst utan kontrakt så är den ju inte köpt av någon operatör och då kan den inte låsas i någon framtida uppdatering.

Vad man däremot bör tänka på är att grantin kan bli lite si å så. Det kan vara svårare att få (gratis) service på en lur inköpt i ett annat land än det man lämnar in den i.

Å så självklart är det svårt att dra momsen på den om man har de möjligheterna.

Vet inte om garantin är densamma för iPhone som för iPads, med ned iPads är det inga problem att lämna in och fixa. Köpte en iPad Air i USA (egentligen en Gen 4, men jag råkade vara tillbaka i US 3 veckor senare när de släppt Air och gnällde om det och då bara tittade de på mig och undrade varför jag inte bara bytte in den - vilket jag gjorde och fick $60 tillbaka på den skrapade och använda utan kartong och laddare ;-) OT sorry) Min iPad Air blev i alla fall svart och jag lämnade bara in den och fick en ny. No questions asked.

Jag ä i USA just nu och köpte en iPhone 6 för en vecka sedan på Apple Store, Tmobile utan abonnemang, innan jag startade upp den tog jag ut Tmobile SIM och satte i mitt svenska Halebop SIM och allt funkar hur bra som helst, har dock inte provat telefonen hemma med LTE, 4G, ännu men enligt den research jag gjort så skall alla LTE frekvens band som används i Sverige stödjas, detta var inte fallet med iPhone 5s köpta i USA

Är inte tillbaka i Sverige innan mitten December så vet ännu inte om den funkar, men, andra forum jag har kollar så skall det vara ok, jag uppdaterar denna tråd när jag är tillbaka i Sverige.

Ok, tack för snabbt svar i alla fall. De sidor jag hittar visar en frekvenslista som tyder på att det ska funka. Men jag har inte sett någon som faktiskt testat en USA.köpt Iphone 6 i Sverige..

Som jag nämnde i min tidigare post så finns det, oavsett band och frekvenser, fortfarande en risk att telefonen blir låst av den utgivande operatören, trots att telefonen är köpt olåst. Så "tämligen riskfritt" är det inte i min mening.
Du kan köpa utan operatörsbindning då är det ingen fara, har köpt två Iphone tidigare utan som helst problem.

Bridgeman, jag har läst mig till att man bör köpa en olåst T-mobile version i en riktig Apple Store, och sedan plocka ur sim och sätta i sitt svenska innan man aktiverar telefonen. Sen verkar det då ha att göra med vilken modell av Iphone 6 man har. A1586 har jag (också) läst mig till ska vara den man vill ha för att täcka frekvenserna i Sverige. Kan ni som har USA-köpta Iphone 6 som funkar bra i Sverige med GSM/LTE kolla på baksidan om ni har A1586 eller rent av någon annan?

Har vi blivit något klokare på detta ännu? Jag drar till NYC på fredag (!).

Det är alltså T-Mobile Unlocked & contract free A1586 (GSM) som gäller om 4G och allt ska fungera i Sverige och USA/Utomlands/EU?

Apple skriver nu så här på sin hemsida:
Skärmavbild 2014-12-03 kl. 19.43.39.png

Tack på förhand.

Last edited:
Toppen