Senaste nytt

Invigningsresa till BusinessClass loungehörnor

jth

Medlem
Angående efterfest så känner jag nog att middag vid sittande bord är något jag nog klarar mig utan, sådär en 3 timamr efter att en 300gr biff intagits på MASH :)
En någorlunda stor bar borde kunan inrymma oss. Vi kanske kan samlas på Royal Vikings skybar efter att vi kommit tillbaka, de flesta tar väl antagligen arlandaexpressen in?
 

Gnopps

Medlem
Vad tusan är det här för incheckningssystem? Helsingfors-Stockholm går jättebra att välja plats men på de övriga tre flygen får jag inte välja plats utan SAS tilldelar mig automatiskt gangsta-säten längst bak i planet; 31F, 28D, vad är detta??? Jag försökte ringa och förboka men agenten jag pratade med hade ingen lust att hjälpa eftersom jag inte hade EBG utan Star Gold, hon sa att det inte går (det går visst, men man måste ta bort EBB-kortet från bokningen först). Så nu hamnar man vid toaletterna. Tack för det.

Tror dock SAS kan visa sig från en bättre sida väl på flygplatsen, även om deras IT-system är ovänligt.

Jag landar 0930 i Stockholm.
 

Traveller

Medlem
Haa Haa.. Det här är ju jättekul! Har aldrig fått ett SAS SMS med ARN-ARN förut.... Snacka om att flyga i cirkel.. bild.jpg
 

jth

Medlem
Vad tusan är det här för incheckningssystem? Helsingfors-Stockholm går jättebra att välja plats men på de övriga tre flygen får jag inte välja plats utan SAS tilldelar mig automatiskt gangsta-säten längst bak i planet; 31F, 28D, vad är detta??? Jag

Hmm, kan det vara så illa att loadbalancing-kraven har kickat in och börjar fördela passagerna automatiskt i planet för att det inte ska bli problem? Ekonomiklassen såg ganska "framtung" ut efter att vi alla hade valt våra platser :)
Jag vet inte ens huruvida de har sådana system, utan detta är en gissning, men jag kan tänka mig att det finns något som förhindrar att alla sitter i en klump i någon del av planet och flyttar tyngdpunkten för mycket....
 

Dr. Miles

Expert
Vad tusan är det här för incheckningssystem? Helsingfors-Stockholm går jättebra att välja plats men på de övriga tre flygen får jag inte välja plats utan SAS tilldelar mig automatiskt gangsta-säten längst bak i planet; 31F, 28D, vad är detta??? Jag försökte ringa och förboka men agenten jag pratade med hade ingen lust att hjälpa eftersom jag inte hade EBG utan Star Gold, hon sa att det inte går (det går visst, men man måste ta bort EBB-kortet från bokningen först). Så nu hamnar man vid toaletterna. Tack för det.

Tror dock SAS kan visa sig från en bättre sida väl på flygplatsen, även om deras IT-system är ovänligt.
Om jag kommer ihåg rätt kan man ändra sittplatser på check in automater på flygplatsen.
 
Hmm, kan det vara så illa att loadbalancing-kraven har kickat in och börjar fördela passagerna automatiskt i planet för att det inte ska bli problem? Ekonomiklassen såg ganska "framtung" ut efter att vi alla hade valt våra platser :)
Jag vet inte ens huruvida de har sådana system, utan detta är en gissning, men jag kan tänka mig att det finns något som förhindrar att alla sitter i en klump i någon del av planet och flyttar tyngdpunkten för mycket....

Ja skulle se snyggt ut med 60 resenärer enbart på dom första 13 raderna ;)
 

Gnopps

Medlem
Hmm, kan det vara så illa att loadbalancing-kraven har kickat in och börjar fördela passagerna automatiskt i planet för att det inte ska bli problem? Ekonomiklassen såg ganska "framtung" ut efter att vi alla hade valt våra platser :)
Jag vet inte ens huruvida de har sådana system, utan detta är en gissning, men jag kan tänka mig att det finns något som förhindrar att alla sitter i en klump i någon del av planet och flyttar tyngdpunkten för mycket....
Nä, jag tror snarare det är att check-in systemet behandlar mina övriga 3 flyg som returflyg och inte låter mig välja plats därför (med vilken logik vet jag inte). Får hoppas jag byta då jag landat i ARN.
 
Toppen