Senaste nytt

Intressant ombokning

Robert flysas

Moderator
Jag bokade ARN-AMS-LAX med KLM och hem med AF via CDG. Intressant var att se att de ombokat mig när det var 2 veckor kvar, då stod det OSD-CPH-LAX med SAS, båda turerna och business. Biljett bokad i april för Flyingblue poäng. Det tråkiga var dock att jag var tvungen att boka av. Avresa skulle vara om en vecka…..Men intressant att se. Vore intressant om det blir en stor möjlighet till att boka så för poäng eller om det bara var tur denna gång.

henke12

Medlem
Jag bokade ARN-AMS-LAX med KLM och hem med AF via CDG. Intressant var att se att de ombokat mig när det var 2 veckor kvar, då stod det OSD-CPH-LAX med SAS, båda turerna och business. Biljett bokad i april för Flyingblue poäng. Det tråkiga var dock att jag var tvungen att boka av. Avresa skulle vara om en vecka…..Men intressant att se. Vore intressant om det blir en stor möjlighet till att boka så för poäng eller om det bara var tur denna gång.
Hur menar du!?

Fick du en ny avreseort? Och dessutom först ut att höra om den nylanserade linjen OSD-CPH? :)

henke12

Medlem
1727517261063.png

intuition

Medlem
Det ser ut att vara en riktigt spännande kalender SAS har för december månad. I vecka 51 har månd, tisd och onsd helt utgått, eller?
Skärmavbild 2024-09-28 kl. 15.48.30.png

Robert flysas

Moderator
Hur menar du!?

Fick du en ny avreseort? Och dessutom först ut att höra om den nylanserade linjen OSD-CPH? :)
Ja, precis. Det togs bort och helt plötsligt stod det direkt till CPH och sen till LAX. Allt med SAS. Jag hade avresa första oktober, troligen har de ökat på med rutten till CPH från Östersund från oktober ? Då slipper man stopp över natten på Arlanda med hotell och släpa väskor. Vore toppen om de kör matartrafik till CPH på morgonen året runt, inte bara på vintern. Hörde att Transavia ev skall köra matartrafik från OSD till AMS.

henke12

Medlem
Ja, precis. Det togs bort och helt plötsligt stod det direkt till CPH och sen till LAX. Allt med SAS. Jag hade avresa första oktober, troligen har de ökat på med rutten till CPH från Östersund från oktober ? Då slipper man stopp över natten på Arlanda med hotell och släpa väskor. Vore toppen om de kör matartrafik till CPH på morgonen året runt, inte bara på vintern. Hörde att Transavia ev skall köra matartrafik från OSD till AMS.
Var originalresan OSD-ARN-CPH?

Transavia körde även några turer ifjol om jag
minns rätt!

LKR

Medlem
Hur menar du!?

SAS körde några turer på direktlinje CPH-OSD redan förra vintern, under högsäsongsveckorna i januari och februari om jag minns rätt. Åkte två gånger själv, en 320 neo och en CRJ.

Kul för oss skåningar som hänger i Åre ibland att de kör i vinter igen!

guwonder

Medlem
Hade du ingen separat bokning för OSD-ARN? Eller hur kan de ha tyckt att det var rimligt med en avgång från OSD istället för ARN?

Delta and AirFrance-KLM sometimes used to do this kind of thing to me without asking me on some of my trips to/from Copenhagen (and maybe also some of my trips to/from Stockholm). A schedule change would hit and these SkyTeam airlines would rebook me with Gothenburg or Oslo without asking me first. And when I found out about the change of destination/origin, I would have to talk to the airline agents to adjust the schedule back to the same country or city as originally booked by me. Some of these situations were due to auto-rebooking programs; and some of these situations had to do with the rebooking agents’ limited geographic knowledge or thinking better for the passenger to be “sort of close” than not going at all; and some of these situations had to do with the rebooking agents going beyond the minimum and thinking they knew what would be better for me.

Toppen