Jag kollar på FR24 i mobilen för att se vad det är för väder/vindriktning nu innan jag ger mig ut. Landa från norr = sydlig vind = varmare och vv.Fast det där tror jag är en myt. Jag tror inte folk tittar på mobilen för att se hur vädret är NU. Jag tillhör dem som tittar på vädret i telefonen för att se hur prognosen ser ut för resten av dagen.
Myt eller inte, men det gör jag titt som tätt...Fast det där tror jag är en myt. Jag tror inte folk tittar på mobilen för att se hur vädret är NU. Jag tillhör dem som tittar på vädret i telefonen för att se hur prognosen ser ut för resten av dagen.
Ja du, smaken är som baken.Jag förstår inte det här med att sitta och titta på flightradar hela dagarna.
I min ungdom pysslade jag med amatörradio. Då tävlade man i att ha kontakter (dvs prata med andra) på olika sätt. Ibland när förhållandena var rätt kunde man nå otroligt långt med väldigt lite prylar. Utmaningen i det hela låg ju i att optimera sin utrustning och att faktiskt förstå sig på hur man skulle använda den. Sedan blev Internet poppis och helt plötsligt började folk tycka att man kunde köra amatörradio över internet och att det var samma sak som att köra riktig komradio. *facepalm*
Flightradar är lite samma sak - förr fick man vara ute och titta på faktiska saker men numera nöjer man sig med att sitta inne och titta på ett par pixlar som representerar det hela...
just SK60 brukar synas av någon anledningSjälv tyckte att det andra flygplanet på bilden syntes var mer intressant. SB05 är ju SK60, flygvapnets kärror brukar ju inte synas...
Man lär sig något nytt varje dag. Är ingen frekvent användare av FR24 men ska kolla nästa gång jag ser en 60 ute och flyger.just SK60 brukar synas av någon anledning
Flightradar är lite samma sak - förr fick man vara ute och titta på faktiska saker men numera nöjer man sig med att sitta inne och titta på ett par pixlar som representerar det hela...
Nja, det är tyvärr rätt dött. Jag lyssnar lite på olika band då och då och det var länge sedan jag hörde någon snacka i 08-området. Händer säkert, men inte ofta. Det finns dock ett antal repeaters som man kan öppna om man känner för det.Det finns mig veterligen fortfarande rätt många radioamatörer, så det är bara att sätta igång igen.