Senaste nytt

Intjäning till Eurobonus efter Plusgrade på TAP Portugal

Carlos

Medlem
Hej! Blir inte klok på term och conditions sidan på Tap Portugals PlusGrade. Lyckades boka in mig i O klass (en exkluderad klass enligt SAS intjäningstabell) och nu tänkte jag använda Plusgrade för att i alla fall skrapa ihop ett par arma poäng. Dock så säger inte deras T&C om man tjänar den nya klassens poäng om man är medlen på Eurobonus. Och då vänder jag mig till er mina vänner.

PS: Såhär står det i T&C om intjäning efter uppgradering:

"If the passenger is a Victoria client, the award of miles will be made depending on the class in which the passenger was placed following the bid, the route (flight leg) concerned and on which the passenger actually travelled."

Formuleringen är väl rätt lik vad sas skriver om sin plusgrade. Man garanterar bara i eget program. Sannolikheten att det fungerar på samma sätt är stor. Kommer inte ihåg hur det faktiskt funkar på sas med poäng till andra program men det borde gå att hitta i andra trådar. Det är inte garanterat rätt, men det är hyfsat troligt att det funkar på samma sätt.

Hade en bokning i ekonomi, T-klass, i somras på Lissabon - Paris. Skulle inte ge något till Eurobonus men plusgrade-uppgraderade och landade i business, oklar klass. Men det bör, enligt ovanstående resonemang, ha varit P-klass. 250 poäng in till kontot i alla fall. Enligt GCMap 895 miles, så 25% stämmer ju bra.

I övrigt en väldigt behaglig flygning med portugisiskt vin, några GT och dålig beläggning framtill.

Hade en bokning i ekonomi, T-klass, i somras på Lissabon - Paris. Skulle inte ge något till Eurobonus men plusgrade-uppgraderade och landade i business, oklar klass. Men det bör, enligt ovanstående resonemang, ha varit P-klass. 250 poäng in till kontot i alla fall. Enligt GCMap 895 miles, så 25% stämmer ju bra.

I övrigt en väldigt behaglig flygning med portugisiskt vin, några GT och dålig beläggning framtill.

Vinho Verde?

Toppen