Senaste nytt

Intjäning Eurobonus poäng för spädbarn / infant

Men spedbarn har jo 90% rabatt på billetten, også vil dere ha bonuspoeng i tillegg??????

Dette forstår ikke nordmannen.....

90% på SK gäller enbart om ungen inte har egen stol. För annars gäller samma pris som för 2-12 år.

Enligt ditt resonemang ska enbart dyraste biljettklassen ge poäng medan discounted tix ska ge 0? Billigaste eco är ju typ 90% rabatt mot full flex C.

Spedbarnet får jo poeng vist det har eget sete, da regnes det jo som barn mellom 2-12år. Syns det er ganske rettferdig at når man kun betaler 10 % av en vanlig bilett så får man ingen poeng.

Og å sammenlikne spedbarnrabatten med prisforskjell på eco og biz er vel litt søkt.....

Vem har sagt något om att min infant ungerska ha egen stol? Oavsett vad så tänker inte jag sitta här och argumentera för/mot något som SAS EB har bestämt på ett främmande språk. Kontakta dem själv direkt om du stör dig så mycket på det.

Hittade denna gamla tråden när jag sökte info ang infant och eurobonus och fortsätter istället för starta en ny. Så om jag förstått det hela rätt får man inga poäng för spädbarn, vilket ju verkar logiskt med tanke på att biljetten kostade 0 kr inrikes.

Men det jag nu undrar över, räknas antalet flugna sträckor mot status? Räknas dessa kan det ju finnas idé att skaffa ett eurobonus konto och ha en junior med silverkort efter 10 leg... Är det någon som testat?

Hittade denna gamla tråden när jag sökte info ang infant och eurobonus och fortsätter istället för starta en ny. Så om jag förstått det hela rätt får man inga poäng för spädbarn, vilket ju verkar logiskt med tanke på att biljetten kostade 0 kr inrikes.

Men det jag nu undrar över, räknas antalet flugna sträckor mot status? Räknas dessa kan det ju finnas idé att skaffa ett eurobonus konto och ha en junior med silverkort efter 10 leg... Är det någon som testat?
Jag har aldrig testat men jag kan säga så här:
Jag känner ingen SAS flight som jag fick qualified segment men inte fick qualified base points.

Intressant att följa. Min dotter på 2 år har gjort ca 10 t/r och varit medlem sedan dag 1. Inga poäng eller registrerade flygningar på hennes konto.

Så här står det i Eurobonus T&C. Så svaret är ja, spädbarn upp till 23 månader kan tjäna poäng men det förutsätter att du köper ett eget säte åt barnet. Gör du inte det blir det varken poäng/segment.

2.4 Only the member personally can earn points regardless of who paid for the travel or activity. Infants (age 0-23 months) earn points only when holding an own paid seat. For charter tickets and activities with SAS or SAS’ business partners, other rules may apply if stated by SAS.

Toppen