Senaste nytt

Intervju: Per Tideus, kabinansvarig på SAS och projektledare för de nya långlinjekabinerna

"För business class handlade det om direkt access till mittgången för alla passagerare"

Jag skulle inte boka en business utan just det.

Vad vet vi om Panasonics system? Får man en vettig hastighet för att kolla mailen eller t.o.m. läsa lite enklare Wikipedia-sidor?
Panasonic är väl det som Lufthansa FlyNet har? Den funkar väl helt OK, men du lär knappast kunna kolla streaming video.

Sedan vet jag inte om det finns flera olika varianter av Panasonic's lösningar...

Vad vet vi om Panasonics system? Får man en vettig hastighet för att kolla mailen eller t.o.m. läsa lite enklare Wikipedia-sidor?
Panasonics (Panasonic Avionics) wifi finns hos många flygbolag och jag har erfarenhet från Lufthansa och ANA flygningar.
Det fungerade skapligt bra. Inga problem att läsa nyhetssidor, skicka/ta emot e-mail förutom när man flög över Kina.

Jeg har skypet fra en af SAS 737'ere med det nuværende WiFi, og hastigheden er vel næppe blevet ringere i løbet af de seneste par år... Et konkret tal for Mbp/s har jeg dog ikke.

Toppen