Senaste nytt

Intervju med SAS VD, Anko van der Verff

011430121

Medlem
Det var ett dyrt uttalande kursen ner över 12% i dag
upload_2021-10-25_11-25-32.png



Logga in på Di och läs denar artikel gratis
SAS rasar på börsen efter vd-intervju: ”Kämpar för att överleva”
 

Moco

Medlem
"Kämpar för att överleva"-retoriken är uttjatad nu. Alla, oavsett om det är en privatperson eller ett företag, kämpar på ett eller annat sätt för att överleva i det långa loppet. Anko hade inte tagit jobbet om det var nattsvart heller. Blir intressant att se om han blir långvarig, holländsk management-kultur brukar inte funka jättebra i Norden.
 

travelmode

Medlem
"Kämpar för att överleva"-retoriken är uttjatad nu. Alla, oavsett om det är en privatperson eller ett företag, kämpar på ett eller annat sätt för att överleva i det långa loppet. Anko hade inte tagit jobbet om det var nattsvart heller. Blir intressant att se om han blir långvarig, holländsk management-kultur brukar inte funka jättebra i Norden.

Det beror väl också på vilka incitament han fått för att tacka ja till jobbet?
 

Berglund

Medlem
vdF ville kanske fylla på den egna depån, eller sitter på korta positioner som började bli dyra att hålla?
Så dumt att insinuera kurspåverkan eller insiderhandel. VDs innehav är publik information och listas bland annat i årsredovisningen och handel i den egna aktien omfattas av rapportplikten.
 

GOTBound

Medlem
Så dumt att insinuera kurspåverkan eller insiderhandel. VDs innehav är publik information och listas bland annat i årsredovisningen och handel i den egna aktien omfattas av rapportplikten.
Nu är jag inte den som brukar gå i polemik men kan inte låte bli just här.

Kan du inte skilja på ett uppenbart skämt och att insinuera att en vd insider-handlar i det bolag som denna ålagd av styrelsen att leda så ber jag hemskt mycket om ursäkt för mitt juvenila inlägg utifall jag gjorde dig upprörd. Självklart skulle han använda sig av en bulvan om så var fallet.

Med det sagt återgår vi till topic.
 
Last edited:
Toppen