Senaste nytt

Intervju med "den sjungande flygvärdinnan" i Radio P4

Jag startar ingen ny tråd i ämnet, utan hakar på här...

På SK069 från Östersund - Stockholm igår, 22 maj, så var det en trevlig crew och strax innan landning så tackade en ung manlig flygvärd med att sjunga "Fly on the wings of love". Det spreds en viss munterhet i den halvfulla kabinen och det blev lite applåder.

Med risk för att låta som en utomordentlig surkart, men sånt här vill jag till varje pris undvika när jag är ute och flyger. Sker det i en lokal på backen kan man alltid gå ut, men vart tar man vägen i luften när man tycker sånt här är skit och bara genomawkward?

//han som inte gillar när folk sjunger ;)

Med risk för att låta som en utomordentlig surkart, men sånt här vill jag till varje pris undvika när jag är ute och flyger. Sker det i en lokal på backen kan man alltid gå ut, men vart tar man vägen i luften när man tycker sånt här är skit och bara genomawkward?

Sätt på dig dina Bose QC15. Fixat.

Jag tror nog att du kan "genomlida" dessa få minuter till förmån dina medresenärer som blir lyckliga av såna här initiativ :)

Mvh
/NotRyan

De som inte gillar det kan ju kliva av... ;)

Lägg in ett förslag på mysasidea att utrusta planen med fallskärmar.... "öppna dörren - jag vill kliva av" :)

Problemet är väl bara att det är tämligen omöjligt att öppna dörren på höjd med trycksatt kabin, haha..... :D

[/OT]

Lägg in ett förslag på mysasidea att utrusta planen med fallskärmar.... "öppna dörren - jag vill kliva av" :)

Problemet är väl bara att det är tämligen omöjligt att öppna dörren på höjd med trycksatt kabin, haha..... :D

[/OT]

1) Man bör självklart inte tillhandahålla fallskärmar. Det får man ta med sig egen.

2) OJMR så sjunger hon inte förens inflygningen börjar och då tror jag nog lufttrycket är så pass utjämnat att det bör gå att få upp dörren.

:)

Kanske kan säljas in som ytterligare en differentiering mellan Plus och Minus? "Hos SAS ingår alltid fri fallskärm i Plus ifall vår personal får för sig att börja kvida i PA't inför landning. I Go får du ett flytdon, lol."

Kanske kan säljas in som ytterligare en differentiering mellan Plus och Minus? "Hos SAS ingår alltid fri fallskärm i Plus ifall vår personal får för sig att börja kvida i PA't inför landning. I Go får du ett flytdon, lol."

Om vi ska gå on-topic igen så tycker den absoluta majoriteten att Gen är helt underbar, och supportar naturligtvis hennes skönsång. Det är ju inte riktigt så att kreti och pleti utan sångröst står och brölar i PA i tid och otid !!!!

Mvh
/NotRyan

Toppen