Det var väl i mitten på 2000-talet någongång (2005 kanske).Lennw skrev:Någon som minns när det fanns på SAS-planen?Klicka för att utvidga...
Lennw skrev:Någon som minns när det fanns på SAS-planen? Jag kommer ihåg att det var utmärkt prestanda. Jag och kollegorna brukade roa oss med videokonferens via MSN Messenger. Riktigt coolt (eller nördigt hur man nu vill se det) att skåla med kollegan via video när planet var över Island och kollegan i Stockholm.Vi hade flera experiment som vi aldrig hann testa. Ett var att köra videokonferens mellan två flygplan. Ett annat planerat experiment var att ha en AD forest med två domain controllers på olika plan.Klicka för att utvidga...
SAS will take in-flight connectivity to a higher level andremove the need for “Flight Mode”. By July 2012, already tenshort haul aircraft will be equipped to not only allow the useof in-flight internet service, but also allow customers to usemobiles, smart phones and BlackBerry® devices to sendand receive SMS text messages and use data services.Klicka för att utvidga...
Wifi finns väl bara på (vissa)LN-reggade kärror om jag inte minns fel.Budgetresenär skrev:Hur långt har SAS kommit med lanseringen av internet ombord? Finns det på Europa-flyg?Klicka för att utvidga...
El0 skrev:Finns någon star alliance målad 737-800 som har wifi, det vet jag. Den flyger runt lite överallt, så den räknas väl som europa-flygedit: LN-RRL är den star målade kärran jag tänker på.Klicka för att utvidga...
Den enda hyfsat säkra metod jag vet är att se om det ligger ett "wifi on board"-blad i stolsfickan. Alltid bäst att kolla stolen bredvid också, om det skulle försvunnit.Budgetresenär skrev:Hur kan man ta reda på om det finns internet ombord på en viss SAS-flygning?Klicka för att utvidga...