Senaste nytt

Interline-samarbete mellan SAS och Asiana?

Mikael

Medlem
På utresan är det inte så mycket att välja på. Du kommer inte in i loungerna i terminal 3 och i terminal 1 finns bara Star Alliance loungen kvar då jag misstänker att den trevliga bmi loungen inte längre är ett alternativ.

Jag trodde att guldkortet skulle ge möjlighet att prova olika lounger. Är det pga terminal-bytet jag inte har tillgång till lounge i terminal 3?
 

Jacob

Medlem
Jag trodde att guldkortet skulle ge möjlighet att prova olika lounger. Är det pga terminal-bytet jag inte har tillgång till lounge i terminal 3?
I terminal 3 separeras ankommande och avgående passagerare. När du landar från Stockholm följer du skyltarna mot flight connections och hamnar i källaren där du tar en buss till terminal 1.

För att komma till loungerna i terminal 3 behöver du passera genom transfer security där de oftast kollar bokningsbekräftelse eller boarding kort. Det går väl att smita igenom ändå (ingen strikt kontroll, mest för att folk inte ska hamna fel) men vete sjutton hur du tar dig tillbaka och ner till bussarna när du väl kommit in i transithallen och besökt loungerna.
 
Toppen