Senaste nytt

Interline mellan AeroMexico och Lufthansa?

Hachans

Medlem
Jag har en flygtur Monterrey-Mexico City-Frankfurt-Stockholm planerad. Första delen flygs av AeroMexico och är köpt på separat biljett eftersom resten av resan är en Star alliance award.

Samma resa går dock att köpa för pengar på Lufthansas hemsida.

Frågan är: Har AeroMexico någon form av interline-avtal med Lufthansa på denna rutt? Vill fråga om de kan checka in mina väskor hela vägen för det hade varit smidigt att slippa hämta ut och vänta på incheckningens öppning i CDMX. Men är det ens lönt att fråga?
 

Senator

Moderator
Jag har en flygtur Monterrey-Mexico City-Frankfurt-Stockholm planerad. Första delen flygs av AeroMexico och är köpt på separat biljett eftersom resten av resan är en Star alliance award.

Samma resa går dock att köpa för pengar på Lufthansas hemsida.

Frågan är: Har AeroMexico någon form av interline-avtal med Lufthansa på denna rutt? Vill fråga om de kan checka in mina väskor hela vägen för det hade varit smidigt att slippa hämta ut och vänta på incheckningens öppning i CDMX. Men är det ens lönt att fråga?
Från ExpertFlyer Lufthansa

Interline AgreementsShare Results
E-Ticket Interline Agreements
AA AC AD AF AH AI
AM AR AS AT AV AY
AZ A3 BA BD BI BL
BP BR BT B2 B6 CA
CI CM CO CX CZ DE
DL DT EK EN ET EW
EY FB FI FM FV GA
GF G3 HA HO HR HX
HY IB IG IR IY JJ
JL JQ JU J2 KC KF
KL KM KQ KU LA LG
LO LP LR LX LY ME
MH MI MK MS MU NH
NZ OA OB OK OM OS
OU OZ PG PR PS PZ
QF QR RJ RO R7 SA
SB SC SK SN SQ SU
SV SW S3 S7 TA TG
TK TN TP TR TU T0
UA UK UL UT UU UX
VA VK VN VW WF WK
WY XL XQ YM ZH 2K
3K 4M 4O 4U 4Z 9B
9U

MAY CHECK BAGGAGE TO
AA AC AD AF AI AR AS AT AV AY AZ A3 BA BI
BL BP BR BT B2 B6 CA CI CM CX CZ DE DL DT
EK EN ET EW EY E5 FB FI FM FV GA GF GU G3
HA HO HR HU HX IB IC IG IR IY JE JJ JL JQ
JU J2 KA KC KL KM KQ KU LA LG LH LO LP LR
LX LY ME MI MK MS MU NH NZ OA OB OK OM OO
OS OU OZ PG PR PS PZ QF QI QR RO R7 SA SB
SC SD SK SN SQ SU SV SW S3 S7 TA TG TK TN
TP TR TU T0 UA UK UL UT UU UX U0 VA VK VN
VW WF WK WY XL XQ YM ZH ZX 2A 2K 3K 4M 4O
4U 4Z 9U

Sen är det väl två tekniska frågor:
1. Interline är väl biljetterande bolag som i ditt fall är väl SAS?
2. Det är väl AM som är första bolag och då är frågan om det finns Interline den vägen med Lufthansa?
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Sorry jag har uppdaterat med mer information. Är på telefonen så jag tog med ”extra allt” när jag kopierade

Ah! Tack!

Jag är helt bekant med interline och vilka faktorer som spelar in, men ja, det är SAS som är biljetterande förutom på den separata biljetten som köptes direkt av AeroMexico.

Jag tänker det borde ju finnas någon form av avtal mellan AM och LH eftersom jag kan köpa biljetten för cash från LH, och då rimligtvis hade kunnat checka in bagage hela vägen direkt. Men som du nämner ovan, om det spelar någon roll att det är SAS stock kanske det blir svårare?
 
Toppen