FlyingErik
Medlem
Hej,
för cirka en månad sedan bokade jag 8 nätter på ett Intercontinental i december.
1 rum för 2 vuxna och ett barn - avbokningsbart.
Jag hade sedan en del kontakt med concierge för att boka transport från flygplats och liknande (dock inget om själva rummet).
Idag när jag loggar in på ihg för att stämma av bokning så har det till min förvåning skett en del ändringar.
En ytterligare vuxen har lagts till dvs står nu "3 adults - 1 children" - vilket kostar ca 1500 SEK.
Jag har fått en rumstyp bättre - men average nightly rate har ökat med ca 300 SEK.
Så totalt har bokningen blivit ungefär 4000 SEK / 500 SEK per natt dyrare än vad som står i min bokningsbekräftelse. Förutom uppgraderingen av rummet är de andra förändringarna givetvis inte önskade.
Jag kommer givetvis påpeka detta men undrar om ni har något tips på strategi.
Bör jag omgående kontakta hotellet eller skulle ni vänta tills ni är på plats?
Ska jag kontakta hotellet direkt eller köra på IHG kundtjänst?
Har någon varit med om något liknande? Är det rimligt att begära någon kompensation?
Tacksam för svar!
för cirka en månad sedan bokade jag 8 nätter på ett Intercontinental i december.
1 rum för 2 vuxna och ett barn - avbokningsbart.
Jag hade sedan en del kontakt med concierge för att boka transport från flygplats och liknande (dock inget om själva rummet).
Idag när jag loggar in på ihg för att stämma av bokning så har det till min förvåning skett en del ändringar.
En ytterligare vuxen har lagts till dvs står nu "3 adults - 1 children" - vilket kostar ca 1500 SEK.
Jag har fått en rumstyp bättre - men average nightly rate har ökat med ca 300 SEK.
Så totalt har bokningen blivit ungefär 4000 SEK / 500 SEK per natt dyrare än vad som står i min bokningsbekräftelse. Förutom uppgraderingen av rummet är de andra förändringarna givetvis inte önskade.
Jag kommer givetvis påpeka detta men undrar om ni har något tips på strategi.
Bör jag omgående kontakta hotellet eller skulle ni vänta tills ni är på plats?
Ska jag kontakta hotellet direkt eller köra på IHG kundtjänst?
Har någon varit med om något liknande? Är det rimligt att begära någon kompensation?
Tacksam för svar!