Senaste nytt

InterContinental - Oönskad ändring i min bokning - hur skulle ni gå tillväga?

Hej,

för cirka en månad sedan bokade jag 8 nätter på ett Intercontinental i december.
1 rum för 2 vuxna och ett barn - avbokningsbart.
Jag hade sedan en del kontakt med concierge för att boka transport från flygplats och liknande (dock inget om själva rummet).

Idag när jag loggar in på ihg för att stämma av bokning så har det till min förvåning skett en del ändringar.
En ytterligare vuxen har lagts till dvs står nu "3 adults - 1 children" - vilket kostar ca 1500 SEK.
Jag har fått en rumstyp bättre - men average nightly rate har ökat med ca 300 SEK.
Så totalt har bokningen blivit ungefär 4000 SEK / 500 SEK per natt dyrare än vad som står i min bokningsbekräftelse. Förutom uppgraderingen av rummet är de andra förändringarna givetvis inte önskade.

Jag kommer givetvis påpeka detta men undrar om ni har något tips på strategi.
Bör jag omgående kontakta hotellet eller skulle ni vänta tills ni är på plats?
Ska jag kontakta hotellet direkt eller köra på IHG kundtjänst?
Har någon varit med om något liknande? Är det rimligt att begära någon kompensation?

Tacksam för svar!

Hej,

för cirka en månad sedan bokade jag 8 nätter på ett Intercontinental i december.
1 rum för 2 vuxna och ett barn - avbokningsbart.
Jag hade sedan en del kontakt med concierge för att boka transport från flygplats och liknande (dock inget om själva rummet).

Idag när jag loggar in på ihg för att stämma av bokning så har det till min förvåning skett en del ändringar.
En ytterligare vuxen har lagts till dvs står nu "3 adults - 1 children" - vilket kostar ca 1500 SEK.
Jag har fått en rumstyp bättre - men average nightly rate har ökat med ca 300 SEK.
Så totalt har bokningen blivit ungefär 4000 SEK / 500 SEK per natt dyrare än vad som står i min bokningsbekräftelse. Förutom uppgraderingen av rummet är de andra förändringarna givetvis inte önskade.

Jag kommer givetvis påpeka detta men undrar om ni har något tips på strategi.
Har någon varit med om något liknande? Är det rimligt att begära någon kompensation?

Tacksam för svar!
Kontakta hotellet direkt, det är lättast. Om du inte får rätsida på det den vägen så kan du alltid kontakta IHGs kundtjänst.

Kontakta hotellet nu.

Hotellet direkt skulle jag tro är smidigast.

Är det rimligt att begära någon kompensation?
För vad? Att någon har gjort ett fel som kan rättas till med ett mail/telefonsamtal? Vilken skada menar du är skedd? Att ens tänka tanken tycker jag känns helt befängt.

Jag har ofta varit med om att när de uppgraderar mig på IC så brukar antalet personer ofta ändras i bokningen. Varför vet jag inte dock, men jag har aldrig behövt betala mer än vad jag bokat. Men kontakta hotellet du för säkerhets skull.

Som nevnt over er det vanlig at antallet personer endres når oppgraderinger gjennomføres fra hotellets side. Dette har aldri gitt meg problemer - og har heller aldri brydd meg med å kontakte hotellet i forkant.

Skulle det bli et problem, er det bare å vise frem opprinnelig bookingbekreftelse ved utsjekk.

Toppen