Senaste nytt

InterContinental - Hanoi

Ricci

Medlem
Jag tänker i nästa månad besöka Hanoi för 2 dagar och bo på något av IC - Westlake eller Landmark72.
Några rekommendationer från dessa hotell och vilket att välja?

Båda ligger relativt ”off” från centrala delar som dock nås med taxi fort om man undviker rusningstid.

Landmark 72 har fin utsikt, cool inomhus joggingbana och fruktansvärt bra frukost men ligger lite väl off tyckte jag. Finns ingenting kul i närheten.

Westlake är lite mer slitet men ligger fint på en sjö med promenadavstånd till saker att se. Har också väldigt bra frukost och välutrustat gym!

Har inte provat något av dem. Bodde på MGallery vid operan för en del år sen, vilket jag minns som förträffligt och prisvärt då.

Har sneglat på IC i Hanoi för eventuellt framtida besök. Inget av dem ligger i "centrum". Landmark är relativt nytt medan det andra lär vara lite mer klassisk stil. Säkert bra vilket som. Poängpris för radom datum var nästan som i gamla point breaks-dagar (25k). Varför inte prova båda och skriv en jämförande rapport? :)

IC- Westlake ser riktigt trevligt ut, kanske lite i äldre stuk.
Men det är nog... det jag går för, om inte någon kommer upp med ett annat hotell typ Hilton.

Vi ska dit några dar i sommar.
Tänkte boka West lake själv. Ser fint ut vid sjön etc. Hilton hade inge bra i Hanoi tycker jag.

Toppen