Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Jag har statusmatchat mitt Hilton Gold till IHG Platinum Elite (otroligt bra att man kan göra detta :):)). Jag funderar på att bo på Intercontinental Bali Resort i 2-3 nätter i augusti (bröllopsresa). Är det värt att bli ambassador för dessa nätter tycker ni? Jag hade tänkt boka billigaste rummet och hoppas på en uppgradering till executive rum.

Jag kommer att skriva att det är bröllopsresa i bokningen, tror ni att det gör chansen till uppgradering till executive rum större? Eller är de bara trötta på alla nyförälskade par som åker till Bali?! ;)

Annars rekommenderar jag Conrad Bali som HHonors guld på bröllopsresa.
Lyx på paradisö - BusinessClass.se

Annars rekommenderar jag Conrad Bali som HHonors guld på bröllopsresa.
Lyx på paradisö - BusinessClass.se

Ja, jag har förstått att Conrad är bra och att man har stor chans till uppgradering med guldkortet. Bra pris på hotellet är det också, 1300 kr natten. Dock är jag osäker på hur länge till jag har mitt guldkort som jag fått via australiendealen (som så många andra.) Den 1 april märker jag vilken status jag har, får hålla tummarna tills dess :).

Jo, IHG-programmet är på kalenderår, jan 1 - dec 31. Ambassador är från att du betalar och ett år framåt till sista i månaden eller om det är månaden efter typ. Royal Ambassador beräknas på ett år bakåt hela tiden, men alignas med ditt Ambassadormedlemskap tror jag.

Precis, Ambassador året är inte kalender bundet. Triggar man RA voucher gäller RA fram tills sista datum för AMB status. Kvalar man in då slår det över till RA automatiskt första dagen på nya året.

Gjorde en statusmatch till Platinum från guld via Best Western för ett tag sen.
Fick ett mail att den hade gått igenom och att de skulle skicka ett platinum kort.
Det dök aldrig upp så jag mailade här om dagen och frågade vad som hände.
I dag så kom det ett välkomstpaket med platinum kort, weekend certifikat och 5000 bonuspoäng mm med fedex märkt "extremly urgent"

Snyggt! :)

Läste i en annan tråd om att man på plats på hotellet kunde fråga om vilken uppgradering man får om man köper Ambassador.
Låter som ett bra alternativ.

Kommer ha 8 dagar på två IC-hotell i San Francisco (7 dagar på första) i april, har funderat över om det är värt att köpa ambassador eller inte. Har inga andra planer för IC, möjligtvis några nätter i Tokyo senare i höst.

Vad säger ni andra ska man slå till, i San Francisco är det bara jobb jobb mest hela tiden för min del. Är IHG Platinum för övrigt. "Räcker" det som status eller är det stora skillnader om man köper ambassador också?

Du såg ju mitt tips til drw i andra tråden. Om det är värt det eller inte? Gör som jag sa i andra tråden. När du får reda på ditt rum, fråga om Ambassador och vad det skulle göra om du köpte det där. Då köper du ju inte grisen i säcken. Jag gillar Ambassador-programmet, men jag bor också mycket på IC.

Är det någon som vet skillnaden mellan Gold AMB och Platinum AMB? Jag förlängde mitt Gold AMB och när jag fick välkomstpaketet förra veckan så visade det sig att jag fick ett Platinum AMB med tillhörande 10000 poäng istället för 5000 poäng. Undrar om det finns några fler fördelar jämfört med Gold?

Signade upp för Ambassador nu när jag var i San Francisco.
Har dock inte fått någon info skickad till mig på mail eller liknande om detta, ser att jag har Platinum Ambassador status när man loggar in på IHG.
Kommer allt med vanlig post eller borde jag förvänta mig att få något på mailen?

Toppen