Hängslen och livrem...När vi bodde på IC Sydney så hamnade vi i samma situation. Ingen upgrade. Fick 50$ , var inte speciellt nöjd med det så dom la in 10 000 poäng också.
Om du inte bokar via deras egna hemsida så är det inga garantier för att du får något alls då din status inte "ska" räknasJag bodde också på IC Saigon nyligen, bokat via hotels.com. Visade upp mitt IHG kort, vad är det som gäller här, kommer jag få poäng eller inte? Hittils har det inte trillat in något i alla fall..
Har också funderat på värdet av Ambassador, kommer bo kanske totalt 15 nätter vid 5 tillfällen på IC Pudong i Shanghai under jobbresor. Bryr mig inte så mycket om rumsuppgradering, men kanske är värt det ändå..
Om du inte bryr dig om rumsuppgradering så har inte Ambassador något värde skulle jag säga.Har också funderat på värdet av Ambassador, kommer bo kanske totalt 15 nätter vid 5 tillfällen på IC Pudong i Shanghai under jobbresor. Bryr mig inte så mycket om rumsuppgradering, men kanske är värt det ändå..
Late checkout och guldstatus ger ju dock lite fördelar utöver uppgraderingarOm du inte bryr dig om rumsuppgradering så har inte Ambassador något värde skulle jag säga.
Vad sägs om fem set dekorerade ätpinnar? Vissa IC erbjuder en present vid incheckning. Om jag inte missminner mig har jag fått ätpinnar i finare förpackning just på IC Pudong. På IC Shanghai expo har jag fått IHG sportflaska (yay!) och på andra IC diverse gods såsom kostymfodral etc. Värde, väldigt lågt, om man inte samlar på IHG-kurioss eller ätpinnar mer generellt...Har också funderat på värdet av Ambassador, kommer bo kanske totalt 15 nätter vid 5 tillfällen på IC Pudong i Shanghai under jobbresor. Bryr mig inte så mycket om rumsuppgradering, men kanske är värt det ändå..