Senaste nytt

Inte fått tillbaka poäng efter avbokning

Doctor-X

Medlem
Bokade igår 2 rum (2 vuxna + 1 barn och 2 vuxna) 7 nätter (inkl 5th night free) för poäng (total 1.200 000p). Efter att bekräftelsen kom insåg jag att jag bokat fel datum. Fri avbokning fram till 31 januari 2025 så avbokade direkt för att kunna boka rätt datum. Tidigare när jag avbokat en poäng-bokning har poängen alltid kommit tillbaka direkt, men tyvärr dock inte igår. Både ringt, chattat och skrivit till Hilton på X/facebook. I början standardsvar "det kan dörja upp till 24/48/72h", men efter att ha sökt runt på Reddit och Flyertalk händer det ibland att poängen fastnar på något sätt och då kommer de inte komma tillbaka automatiskt alls utan det krävs manuell handpåläggning. Jag fick tillslut en på kundtjänst att titta lite noggrannare och denna bekräftade vad jag själv trodde att poängen är på HOLD. Det utlovades att de skulle gå tillbaka efter midnatt CST/PST, men såklart hände inte detta. Kundtjänst skapade idag ett case till rätt avdelning som ska återkomma inom 5-7 arbetsdagar.
Verkar kunna ta lång tid att få tillbaka poängen enligt utsago från FlyerTalk och Reddit när detta händer, vissa har till och med aldrig fått tillbaka poängen. Är det någon här som råkat ut för samma problem? Hur löste det sig för er isf?

Jag har också haft några avbokningar som tagit upp till 24h men aldrig någon som dröjt längre än det

Jag har haft minst två tillfällen där poängen inte kom tillbaka direkt utan där jag fick vänta i 2-3 dagar. I ett fall behövde jag inte poängen direkt och då dök poängen till slut upp efter 2 dagar. I det andra fallet behövde jag poängen för en annan bokning och kontaktade därför Hilton kundtjänst per mail först hiltonhonors@hilton.com och sedan per telefon (via chat är de helt värdelösa) och sa att jag behöver boka award på ett annat hotell och inte kan vänta på att få mina 380000 poäng återinsatta. Då satte de in alla poäng manuellt medans jag satt med kundtjänsten i luren. De kunde enbart sätta in 50000 åt gången (7x50000+30000). Det tog 5-10 minuter eftersom kundtjänst ville att jag skulle bekräfta varje insättning. Efter 2-3 dagar kom mina ordinarie poäng tillbaka och vips hade jag dubbelt upp. Efter lång tid, tror att det var efter 2-3 månader krediterades 380000 poäng. Trodde ett tag att de skulle glömma men de hade full koll.

Last edited:
Jag har som längst fått vänta ett dygn på att få tillbaka poäng efter en avbokning. Senaste gångerna har de dock kommit tillbaka direkt efter avbokning i appen.

Jag har haft minst två tillfällen där poängen inte kom tillbaka direkt utan där jag fick vänta i 2-3 dagar. I ett fall behövde jag inte poängen direkt och då dök poängen till slut upp efter 2 dagar. I det andra fallet behövde jag poängen för en annan bokning och kontaktade därför Hilton kundtjänst per mail först hiltonhonors@hilton.com och sedan per telefon (via chat är de helt värdelösa) och sa att jag behöver boka award på ett annat hotell och inte kan vänta på att få mina 380000 poäng återinsatta. Då satte de in alla poäng manuellt medans jag satt med kundtjänsten i luren. De kunde enbart sätta in 50000 åt gången (7x50000+30000). Det tog 5-10 minuter eftersom kundtjänst ville att jag skulle bekräfta varje insättning. Efter 2-3 dagar kom mina ordinarie poäng tillbaka och vips hade jag dubbelt upp. Efter lång tid, tror att det var efter 2-3 månader krediterades 380000 poäng. Trodde ett tag att de skulle glömma men de hade full koll.

Nu kom hälften tillbaka 600.000p, men saknar fortfarande ytterligare 600.000p. Har ett case registrerat. Ringde kundtjänst och försökte att de skulle kreditera de poängen jag saknar i väntan på att back-end ska lösa mitt problem, men de var helt oförstående till att göra en insättning 50.000p x12. Får väl försöka ringa igen.

Antar att detta är rum 2 och att det är något som blev fel här. Rum 2 dök heller aldrig upp under mina bokningar

1734451902184.png

Det rummet som var i mitt namn ser ut såhär:
1734452050856.png

Efter avbokning stod det på mitt rum +-600.000 och refunded. Nu ändrades det till +600.000

Efter några samtal lyckades jag efter att ha bett om att få komma till Diamond desk få prata med en riktig amerikan som satt i Tampa (som berättade att hon inte äger några långbyxor utan endast shorts/klänningar som någon form av small talk i väntan på att chefen skulle bekräfta). Hon kunde efter en stund förstå vad som gått snett, tydligen är det ett fel i Hiltons system att man måste avboka rummen var för sig om man bokat flera rum med poäng (man ska börja med rum 2 och ej rum 1, om någon här kommer göra samma sak). Hon rekommenderade att alltid ringa in för att göra detta. Tyvärr kunde hon inte återställa de poängen som jag saknade, men lade in ytterligare en påminnelse till avdelningen som gör detta att skynda på och förklara igen för dem vad som hänt. Komiskt nog står det i mitt registrerade case att de ska ha betalat tillbaka poängen, men både jag och hon såg att så var inte fallet. När detta händer kallas det internt för ”ghost points”.

Iaf så fick jag precis som @aruba1 låna poäng för att kunna boka mina nätter nu direkt och jag har nu säkrat bokningen, så får Hilton lösa poängen i lugn och ro. För att låna krävs Diamond/Gold (tolkade jag det som) för att låna >400.000p krävs godkännande från manager.

Last edited:
Toppen