Doctor-X
Medlem
Bokade igår 2 rum (2 vuxna + 1 barn och 2 vuxna) 7 nätter (inkl 5th night free) för poäng (total 1.200 000p). Efter att bekräftelsen kom insåg jag att jag bokat fel datum. Fri avbokning fram till 31 januari 2025 så avbokade direkt för att kunna boka rätt datum. Tidigare när jag avbokat en poäng-bokning har poängen alltid kommit tillbaka direkt, men tyvärr dock inte igår. Både ringt, chattat och skrivit till Hilton på X/facebook. I början standardsvar "det kan dörja upp till 24/48/72h", men efter att ha sökt runt på Reddit och Flyertalk händer det ibland att poängen fastnar på något sätt och då kommer de inte komma tillbaka automatiskt alls utan det krävs manuell handpåläggning. Jag fick tillslut en på kundtjänst att titta lite noggrannare och denna bekräftade vad jag själv trodde att poängen är på HOLD. Det utlovades att de skulle gå tillbaka efter midnatt CST/PST, men såklart hände inte detta. Kundtjänst skapade idag ett case till rätt avdelning som ska återkomma inom 5-7 arbetsdagar.
Verkar kunna ta lång tid att få tillbaka poängen enligt utsago från FlyerTalk och Reddit när detta händer, vissa har till och med aldrig fått tillbaka poängen. Är det någon här som råkat ut för samma problem? Hur löste det sig för er isf?
Verkar kunna ta lång tid att få tillbaka poängen enligt utsago från FlyerTalk och Reddit när detta händer, vissa har till och med aldrig fått tillbaka poängen. Är det någon här som råkat ut för samma problem? Hur löste det sig för er isf?