Rejält minskad trafik. Påsken låg ju i april förra året också, tycker inte "starkt fjolår" är förklaring nog. Vad kan de egentliga orsakerna vara egentligen....
di.se - Minskad trafik för SAS
di.se - Minskad trafik för SAS
Yield är viktigt men spelar naturligtvis ingen roll om man inte har några passagerare att transportera...Aurora skrev:Det viktigste er jo yielden, som går opp i følge di.se."Yielden, intäkten perpassagerarkilometer, steg i mars med 8,1 procent, justerat för valutaeffekter. Indikationerna för april är att yielden kommer att stiga jämfört med året innan, enligt SAS."Norwegian oppgir ikke yield?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Yield är viktigt men spelar naturligtvis ingen roll om man inte har några passagerare att transportera...Klicka för att utvidga...
Vill därmed påstå att yielden inte är det viktigaste som du påstår...Aurora skrev:No shit SherlockKlicka för att utvidga...
Ja, säljer man biljetter för 76 kr så...ARNBER skrev:Norwegians yield har gått ner med 7%, och RASK med 4% (källa:Pressmeddelanden - NorwegianDet glömde dom nämna i sitt pressmeddelande.... (Kejsaren nya kläder etc.)Klicka för att utvidga...
Vid bait-and-switch får man inte intäkter på bait-delen naturligtvis. Men när alla kunder lärt sig att man som leverantör alltid är den billigaste så kan man höja priserna och ta igen det med marginal.Agö skrev:Ja, säljer man biljetter för 76 kr så...Göteborg - Arlanda för 76 sek med Norwegian! | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Agö skrev:Vill därmed påstå att yielden inte är det viktigaste som du påstår...Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Vill därmed påstå att yielden inte är det viktigaste som du påstår...Klicka för att utvidga...
Fredrik skrev:Det är rimligen av en anledning som det måttet specas i de här presentationerna men om man inte jobbar i branschen kan det vara svårt att veta hur man ska förhålla sig till rörelser i yield och/eller kabinfaktor och så vidare när måtten rör sig åt olika håll. Är yield viktigare än kabinfaktor eller vad gäller?Jag skulle uppskatta ett flödesschema/excelsheet där jag själv kan trixa med siffrorna och se konsekvenserna. När jag får tid över någon dag...Klicka för att utvidga...
Aurora skrev:Nytter ikke å ha fulle hus om du ikke tjener på det. Men det er og en "no shit sherlock" uttalelse, såVi blir alle sherlocks til vi får vite RASK og PASK og de der greiene publiseres, pleier de ikke å gjøre det? Mener det var en del av disse pressemeldingene før i tiden.Klicka för att utvidga...
SAS404 skrev:Tycker det är konstigt att man inte gör något när 3 av 10 sittplatser är lediga, på en standard 737-700 har man 141 platser, det betyder då med 70,1% att typ 42 platser saknar passagerare i snitt, det låter jädrans mycket.Klicka för att utvidga...
De "tomma" platserna upptas förmodligen av diverse ID passagerare.mha321 skrev:Men vänta nu. Om de fyller upp planen får vi ju inte seat block som EBD och EBG! Det är det som är de extra procenten!Klicka för att utvidga...