vega skrev:Fick just sms från SAS: SK984 NRT-CPH är inställd imorgon 25 Oktober!Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:SAS har en 340:a stående i Tokyo sedan i tisdag, och den väntar på reservdelarAlla Pax har kunnat bokas om till andra flyg samma dagar som de skulle ha flygit, ca 1000 st Pax är berördaKlicka för att utvidga...
mry skrev:Flygen till new york är väl inställda imorgon på grund av ovädret i det området just nu. Detta är väl inte unikt för SAS utan för alla bolag verkar det som.Gäller även till och från washington imorgon.Alltså SK903 + SK904 samt SK909 + SK910Klicka för att utvidga...
Det känns som deja vu... Dags för silvertejp?agehall skrev:Jaha, kvällens SK997 till PVG blir försenad (vad gäller avgång iaf). Vi har tekniska problem med en motor och har återvänt till gate för att tekniker ska undersöka saken. Om det går att fixa snabbt lovade kaptenen att tanka upp lite extra och trampa gasen i botten så vi kommer fram i tid, men jag är skeptisk till att det är ett enkelt fel att fixa om vi blev tvungna att åka tillbaka till gaten...Vi får väl se när jag kan avlägga rapport om slutresultatet.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Det känns som deja vu...Dags för silvertejp?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Mmm. De har identifierat problemet och säger nu att någon del (uppfattade inte exakt vad) behöver bytas. De räknar med att det tar ca 1h och att vi tar igen det i luften.Pursern beslutade att servera förfriskningar under tiden vi väntar och som tur var är champangen öppnad, så jag och FruAgehall har nu var sitt glas framför oss.Visa bifogad bild 11033Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Näe, något muppade ur med uppladdningsprylen så om du tittade på inlägget under de första minuterna så fick du nog den trasiga bilden. Nu borde det dock funka, eller?Klicka för att utvidga...
segra skrev:Nu så. Ser trevligt ut.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Det var det. Mitt glas (det vänstra) är slut nu.Får försöka övertyga den snälla kabinpersonalen om att flaskan måste tömmas innan vi lyfter. Jag är givetvis frivillig att hjälpa till...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Det var det. Mitt glas (det vänstra) är slut nu.Får försöka övertyga den snälla kabinpersonalen om att flaskan måste tömmas innan vi lyfter. Jag är givetvis frivillig att hjälpa till...Klicka för att utvidga...