aaback2arn
New member
Planet kom iväg strax innan 23 men kommer landa ungefär i tid i Köpenhamn. Tycker det känns ovanlig kreativt av SAS att lösa en inställd fligt på detta sätt.
ORD-ARN tycker jag haft hög beläggning de torsdagskvällar jag rest, fullt i princip i C.Agö skrev:Tidtabellbytet som sagt.Klicka för att utvidga...
ORD-ARN har ju numera utmärkt tidtabell, särskilt för anslutningar.Canadien skrev:ORD-ARN tycker jag haft hög beläggning de torsdagskvällar jag rest, fullt i princip i C.Klicka för att utvidga...
Just nu är det dock absolut lågsäsong vad det gäller resor till USA så man ska nog inte dra allt för stora slutsatser. Men helt klart hade det varit mer optimalt om man kunnat behålla de gamla tiderna så att man har två olika tidpunkter att välja på för ut och hemresa.011430121 skrev:SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)Klicka för att utvidga...
Nej, LAX och EWR slingas ihop. ORD och HKG är ihopslingade redan och det ändras inte.ARNBER skrev:Ursäkta för OT men kommer nya den nya linjen till Los Angeles påverka linjen till Chicago?Klicka för att utvidga...
Nej, men ARN-EWR får en senare avgång, även CPH-EWR påverkas i och med att den får SK 903 tidigare avgångstid.ARNBER skrev:Ursäkta för OT men kommer nya den nya linjen till Los Angeles påverka linjen till Chicago?Klicka för att utvidga...
Jag var bokad på SK944 men blev ombokad på SK946 via Stockholm och sedan vidare till Köpenhamn. Gör inte så mkt då det blir nya kabinen och bara 1,5h försening. Men borde jag inte fått ngn info? Kändes konstigt att se det på flygplatsen i MSP när jag checkade in.011430121 skrev:SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)Klicka för att utvidga...
Jo det borde du ha fått, undrar om de som skulle ha åkt med SK943 fick besked om att den var inställd, så att de förmodligen fick åka via ARN, SK945 gick på tid idag beräknas landa på ORD 10 minuter före tidtabellNajk skrev:Jag var bokad på SK944 men blev ombokad på SK946 via Stockholm och sedan vidare till Köpenhamn. Gör inte så mkt då det blir nya kabinen och bara 1,5h försening. Men borde jag inte fått ngn info? Kändes konstigt att se det på flygplatsen i MSP när jag checkade in.Klicka för att utvidga...
Ok! Har man rätt till ngn ersättning eller är det bara vid försening över 2h?011430121 skrev:Jo det borde du ha fått, undrar om de som skulle ha åkt med SK943 fick besked om att den var inställd, så att de förmodligen fick åka via ARN, SK945 gick på tid idag beräknas landa på ORD 10 minuter före tidtabellKlicka för att utvidga...
Har inte full koll på detta, men vi får nog svar snart.Najk skrev:Ok! Har man rätt till ngn ersättning eller är det bara vid försening över 2h?Klicka för att utvidga...
Beskriv alla detaljer med hur mycket försenad avgångar/ankomster var i EU261/2004-tråden så kan vi svara mer exakt.Najk skrev:Ok! Har man rätt till ngn ersättning eller är det bara vid försening över 2h?Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:Ett misstag att boka sista flyget till MMX från ARN....måste vänta på alla pax som är försenade...Klicka för att utvidga...